arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۱ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۰
رييس مركز ارتباطات رياست جمهوري: من بي خبرم از مديرمسوول بپرسيد

سانسور نطق هاي احمدي نژاد در سايت دولت

شيب تند نطق هاي انتقادي محمود احمدي نژاد رسانه ها را مجبور به خودسانسوري كرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرزانه آييني: شيب تند نطق هاي انتقادي محمود احمدي نژاد رسانه ها را مجبور به خودسانسوري كرده است.

به گزارش انتخاب، اين روزها كه اخبار مربوط به رييس جمهوري و سخنراني هاي وي در همايش ها، نشست ها و حتي حضورش در جمع مردم منتشر مي شود ضرب انتقادي كلام احمدي نژاد بيش از هر زمان ديگري توجه مخاطبان را به خود جلب مي كند.

 آنچنان كه اگر روزي سبك سخن وري و اصطلاحات خاصش بود كه مخاطبان را حيرت زده مي كرد، امروز اين حجم انتقادات و صراحت وي در طرح بعضي موضوعات است كه سبب راهيابي مجدد رييس جمهور به صدر اخبار رسانه ها شده است.

اگرچه احمدي نژاد، چه به دليل سبك سخنوري چه به خاطر صراحت كلامش هميشه قادر به حفظ صدرنشيني اش در رسانه ها بوده است اما آنچه در اين ميان حايز اهميت است اينكه اخيرا مسائلي از سوي احمدي نژاد طرح مي شود كه اغلب خبرگزاري هاي رسمي كشور و حتي سايت اطلاع رساني دولت نيز از درج و پوشش خبري كمال آن با معذوريت مواجهند و مجبور به خودسانسوري مي شوند.

 البته اين خودسانسوري نيز به نحوي به مدد حفظ جايگاه احمدي نژاد در رسانه ها آمده و سبب شده است كه سخنراني رييس جمهور حتي چند روز پس از ايراد در رسانه ها بازتاب داشته باشد، چرا كه يك روز متن سخنراني احمدي نژاد به رسانه ها مي رسد و روز بعد حواشي سخنراني او كه خبرگزاري ها قادر به انتشار آن نبوده اند.

    به عنوان مثال احمدي نژاد پنجشنبه گذشته با گلايه از وضع دولتمردان در نشست هيات دولت و مديران اجرايي در راس اخبار قرار گرفت و يك روز پس از آن با انتشار سخنان منتشر نشده اش در اين نشست از سوي سايت آتي نيوز مبني بر اينكه «هر كسي كنار من بنشيند دستگير مي شود» يا اينكه «شما براي خدا كار كنيد هر كس و هر عالمي هم مخالفت كرد شما اهميتي ندهيد، خدا همه را جارو مي كند و به زباله دان تاريخ خواهد انداخت» دوباره توجه رسانه ها را به خود جلب كرد.

 ديگر مصداق اين مدعا سخنان اخير- شنبه گذشته - و پر حاشيه وي در همايش افق رسانه و انتقاد صريح و بي پرده اش از مديريت عزت الله ضرغامي بر رسانه ملي بود كه گفت: «خيلي ها مي خواهند صدا و سيما سايت و مبلغ آنها شود. يكي از مهم ترين اين مشكلات رفتار سازماني است. صدا و سيما رسانه ملي و در واقع متعلق به حكومت است.

 بايد زبان حكومت باشد اما همزمان بايد زبان ملت و قشرهاي گوناگون باشد و به نيازهاي طبقات گوناگون پاسخ دهد كه در بسياري از موارد تناقض پيش مي آيد... بعضي ها خود را سقف حركت جامعه و الگوي زندگي متعالي مي دانند، دريافت و نگاه و سليقه خودشان را به زندگي مطلق و ديگران را به جرم تفاوت با آنها يا عبور از آنها له مي كنند و بعضي ها آنقدر خود را مطلق كرده اند كه فكر مي كنند همه هفت ميليارد نفر جمعيت دنيا جهنمي هستند و فقط او بهشتي است و اين از نشانه هاي سقوط اوست». هنوز موج خبري حاصل از انتقادات رييس جمهور به صدا و سيما فروكش نكرده بود كه ديروز سايت آزادنگار دست به كار شد و سخنان منتشر نشده احمدي نژاد در همايش افق رسانه را روي خروجي اش قرار داد. اين سايت نوشت كه احمدي نژاد در اين همايش گفت: «يكي از دوستان پيش من آمد و گفت تو طلسم شده يي. گفتم خب. من تسليم. بياييد با هم اين طلسم را بشكنيم. گفت نمي شود. ما پير اين كار را پيدا كرده ايم. او مي گويد طلسم خيلي سخت است و نمي توان شكست. ممكن است به خودمان برگردد و ما را بكشد.

 او مي گفت فلان آقا را عزل كن فلاني را نصب كن. گفتم استدلال شما براي طلسم شده بودن من چيست؟ گفت همين كه اينها را عزل نمي كني...» در كنار انتشار اين سخنان آزادنگار همچنين نوشت كه احمدي نژاد در اين سخنراني از تلاش افرادي براي تحميل عقايد خود و طرز زندگي خود به جامعه انتقاد كرد. درباره مطلق گرايي و انتخابي نبودن امور صحبت هاي تازه يي كرد.

حرف هاي رييس جمهور تند و بودار بود.اين نقدها و صحبت هاي حاشيه گونه احمدي نژاد در نشست هاي مذكور درحالي يكي پس از ديگر در رسانه ها مطرح مي شوند كه سايت رسمي رياست جمهوري كه دولت مكررا تاكيد كرده است تنها مرجع رسمي استفاده از اخبار دولت و رييس جمهور است در اين باره سكوت كرده و در اخبار منتشر شده از اين سايت نه خبري از نقدهاي صريح احمدي نژاد است كه حتي دراخبار برخي خبرگزاري هاي رسمي كشور ذكر شده است نه واكنشي به اخبار حاشيه گونه سايت ها كه خبرگزاري هاي رسمي از پوشش آنها معذورند.

در كنار انتشارخاطره مذكور از احمدي نژاد در همايش افق رسانه، رييس جمهور كه ديروز به تبريز سفر كرده بود با طرح مساله هويت ملي و ايراني و طرح ارزش هاي تاريخي كشور كه ايامي است مورد حساسيت اكثريت اصولگرايان واقع شده است موفق شد همچون روزهاي گذشته در صدر اخبار رسانه ها قرار گيرد، البته بايد منتظر ماند و ديد آيا اين سخنراني نيز مشمول خودسانسوري خبرگزاري ها شد است يا نه؟
   
به گزارش انتخاب به نقل از اعتماد، بحث خودسانسوري خبرگزاري ها در پوشش اخبار رئيس جمهور و سكوت سايت دولت به عنوان مرجع رسمي اخبار رياست جمهوري موضوعي بود كه علت آن را در تماس با محمد شيخان، رييس مركز ارتباطات، اطلاعات و تبليغات رياست جمهوري جويا شديم. اما شيخان با ابراز بي خبري از علت اين تناقض در پوشش اخبار رييس جمهوري پاسخگويي درباره علت انتشار رسمي تنها قسمتي از سخنان احمدي نژاد در سخنراني هايش را به مديران مسوول سايت هاي رياست جمهوري (دولت. پرزيدنت) حواله داد و از انتشار گزينشي سخنان رييس دولت ابراز بي اطلاعي كرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
0
2
1روزی این اقا همه چی رو خواهد گفت
نظرات بینندگان