arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۸ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۶

احتمال تمدید توافق برای کاهش تولید نفت بالاست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر نفت اعلام کرد که به احتمال زیاد، توافق جهانی برای کاهش تولید نفت تمدید خواهد شد.
 
به گزارش انتخاب، مهندس بیژن زنگنه روز سه‎شنبه (هشتم فروردین‎ماه) در جریان سفر به مسکو به همراه دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، در جمع خبرنگاران گفت: احتمال تمدید توافق جهانی برای کاهش تولید نفت بالاست، اما باید نخست این مسئله به طور کامل مورد مذاکره قرار گیرد.
 
وی افزود: به نظر می رسد که بیشتر کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) توافق را تمدید خواهند کرد، اما برای ارزیابی شرایط و دیدارهای مستقیم و بحث با دیگران، زمان لازم است.
 
وزیر نفت در پاسخ به پرسشی درباره آمادگی ایران برای کاهش تولید خود در چارچوب تمدید احتمالی توافق، گفت: فکر می‎کنم که همه طرف‎ها باید به تعهدهای خود پایبند باشند.
 
به گفته زنگنه، تولید کنونی نفت ایران حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز است.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت (mop) دکتر روحانی در  جریان سفر به مسکو، با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری و  دیمیتری مدودوف، نخست وزیر روسیه، دیدار و درباره مهمترین مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفت‎و‎گو و تبادل نظر کرد.
 
در جریان ملاقات روحانی و پوتین در مسکو سند همکاری میان مقام‌های ارشد دو کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، قضایی و حقوقی و علمی و فرهنگی امضا شد.
 
در همین حال یادداشت تفاهم همکاری میان شرکت ملی نفت ایران و هلدینگ زمین شناسی روسیه (روس گیالوگیا) و همچنین یادداشت تفاهم همکاری میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت گازپروم روسیه در زمینه گاز، دیروز در حضور رؤسای جمهوری ایران و روسیه امضا شد.
نظرات بینندگان