arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۴ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۰

پارلمان آلمان: به کشور استبدادی عربستان تانک صادر نکنید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نمایندگان معترض در پارلمان آلمان، عربستان سعودی را کشور استبداد زده توصیف کرده و از صادرات تانک به این کشور به شدت انتقاد کردند.

امضا کنندگان این شکایت نامه بار دیگر مخالفت خود را با توافقنامه صادرات تانک از آلمان به عربستان سعودی بیان داشته و اعلام کردند: سکوت دولت آلمان نسبت به صادرات ۱۰۰ دستگاه تانک از نوع " لئوپارد ۲ " به کشوری که نظام آن استبدادی است نقض قانون اساسی آلمان به شمار می رود.


" هانز کریستین شتروبله " یکی از نمایندگان حزب سبز دراین باره گفت: منافع دولت در اتخاذ موضع سکوت در برابر این توافقنامه، غیرقابل توجیه است و منافع آن هر چه که باشد برای ما توجیه پذیر نیست.


وی افزود: حتی اگر دولت دلیل توجیهی برای محرمانه بودن این توافقنامه داشته باشد حداقل باید به طور محرمانه پارلمان را از رای نهای شورای امنیت ملی آلمان در مورد این توافقنامه چند میلیارد یورویی مطلع کند.


دولت آلمان تا کنون هیچ اظهار نظری در مورد گزارش ها منتشر شده در مورد موافقت شورای امنیت ملی این کشور با این توافقنامه نکرده و تنها اعلام کرده است که آرا این شورا محرمانه است.


چندی پیش نیز تعدادی از نمایندگان پارلمان آلمان خواستار لغو توافقنامه امضا شده میان ریاض و برلین برای صادرات تانک شدند و اعلام کردند که نباید به کشوری که به سرکوب معترضین در بحرین کمک می کند اسلحه داد.

نظرات بینندگان