arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۷۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۷ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۰

علی دایی:قانون سقف قرارداد مسخره است!/به خاطر اتفاقات جشن استقلال متاسفم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علي دايي گفت: سقف قرارداد قانون مسخره‌اي است كه باعث شده مشكلات ديگري هم در فوتبال ما به وجود آيد.

به گزارش "انتخاب" به نقل از ایسنا ، سرمربي تيم فوتبال راه‌آهن در نشست خبري پيش از ديدار تيمش مقابل ذوب آهن اصفهان در هفته نخست ليگ برتر اظهار كرد: پيش از هر چيز حلول ماه مبارك رمضان را تبريك مي‌گويم و همچنين جا دارد از همين جا درگذشت مرحوم «داداشي» را به ويژه‌ به خانواده‌ او تسليت بگويم. اميدوارم كه ديگر شاهد چنين اتفاقات سختي نه تنها در جامعه ورزش، بلكه در اجتماع هم نباشيم.

دايي در پاسخ به اين سوال كه آيا كار كردن در تيمي غير از پرسپوليس براي شما سخت نيست، گفت:هيچ كس نمي‌تواند پرسپوليس را فراموش كند، طرفداران پرسپوليس هميشه به گردن من حق دارند و به من لطف زيادي داشته‌اند و اين ارتباط بين من و آن‌ها دو طرفه بوده و تا آخر عمر هم همين طور خواهد ماند. با توجه به شغل حرفه‌اي من در حال حاضر مسئوليت راه‌آهن را بر عهده دارم و تا جايي كه مي‌توانم براي موفقيت تيمم تلاش مي‌كنم.

دايي ادامه داد: متاسفانه تيمم مان كمي دير جمع شد و نتوانستيم اردوهاي مناسبي داشته باشيم. يك مقدار از لحاظ بدني به بازيكنانمان فشار آمده و شايد از لحاظ بدني از ساير تيم‌ها عقب‌تر باشيم، اما به لحاظ شعور فوتبالي طبق آن چيزي كه تاكنون از بازيكنانم ديده‌ام در وضعيت بسيار خوبي هستيم.

سرمربي راه‌آهن درباره ديدار تيمش با ذوب آهن گفت: ذوب آهن تيم بزرگي است و در چند سال اخير هميشه جزو تيم‌هاي مدعي بوده است، متاسفانه بازي اول ما با يك تيم بزرگ است، اما من خيلي اميدوارم كه از همين بازي اول نتايج خوبي كسب كنيم و در ساير بازي‌هاي‌مان نيز سربلند زمين بازي را ترك كنيم.

دايي در پاسخ به سوالي درباره صحبت‌هاي كاشاني مبني بر اين كه منظور دايي از نامه‌اش بخشش پول سال قبل بوده‌است، عنوان كرد: من اصلا و ابدا دوست ندارم كه راجع به اين آقايان حرف بزنم، راجع به پرسپوليس هميشه حرف مي‌زنم، اما در مورد اين آقايان اصلا و ابدا و دوست هم ندارم كه از من مايه بگذارند. من مبلغ قراردادم در فصل جديد را به هواداران پرسپوليس بخشيدم. نه مطالباتي كه از فصل قبل داشتم. به نظر من اين آقا دو حالت دارد يا از آنجا كه ليسانس حقوق است شايد سوادش در آن حدي نيست كه تشخيص بدهد مبلغ قرار داد من چقدر بوده يا اين كه كار باز هم از آن سياسي كاري‌ها است كه مي‌خواهند حق من را پايمال كنند. اين مساله را من همين الان از شما شنيدم و به همين ماه مبارك رمضان قسم مي‌خورم كه مصاحبه‌ها را نخوانده بودم. بايد بگويم كه هم پاداش قهرماني من باقي‌مانده و هم 50 درصد قرار داد فصل قبلم. البته مطمئن نيستم كه 50 درصد باشد، چرا كه بايد مبالغ واريزي باشگاه پرسپوليس را چك كنم و ببينم درصد باقي‌مانده چقدر مي‌شود و هنوز اين را حساب نكرده‌ام.

دايي ادامه داد: اما زماني كه از اين حرف من كه گفته بودم «من تنها با مدير عامل قانوني باشگاه كار مي‌كنم» اين برداشت را مي‌كنند كه من نمي‌خواهم با آن‌ها كار كنم، مطمئنا شائبه‌هاي زيادي هم بين مردم به وجود مي‌آورند و اگر برداشت آقايان از آن صحبت من اين است كه من تنها با مدير عامل قانوني كار مي‌كنم، پس يعني آن‌ها خودشان را مدير عامل غير قانوني تلقي مي‌كنند. متاسفانه من آدم سياسي نيستم و فقط مي خواهم ذهن مردم را روشن كنم. آقايان اين گونه با الفاظ بازي مي‌كنند كه من را مقابل مردم قرار دهند. اما من هميشه هواداران پرسپوليس را دوست دارم و براي اين تيم هم آرزوي موفقيت مي‌كنم.

علي دايي در ادامه نشست خبري درباره به تعويق نيفتادن ديدارهاي ابتدايي راه‌آهن در ليگ گفت: اين موضوعي است كه ديگر زمان بحث كردن براي آن‌ها گذشته است ما به دلايلي از سازمان ليگ درخواست كرده بوديم كه بازي اول يا دو بازي اول ما را عقب بياندازند كه اين كار انجام نشد، اما باز هم مطمئن باشيد كه با تمام قدرت ليگ را آغاز مي‌كنيم تا در ادامه راه هم موفق باشيم.

سرمربي راه‌آهن درباره گروه ايران در مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل و شانس صعود تيم ملي اظهار كرد: در گروه متوسطي قرار گرفته ايم و شانس صعود را براي حضور در مرحله بعد داريم، تيم‌هاي كه با آن‌ها هم گروه شديم، هيچ موقع در آسيا درجه يك نبوده اند. با اين حال كار آساني نداريم و اميدوارم كه با يك كار اصولي و درست بتوانيم به مرحله بعد صعود كنيم.

دايي درباره عملكرد تيم ملي در بازي برگشت مقابل مالديو هم گفت: مطمئنا هيچ كس از بازي تيم ملي راضي نبود، خود من با اين كه خيلي كارلوس كي‌روش را دوست دارم و علاقه‌مندم كه مربيان خارجي در ايران كار كنند، اين بازي را نپسنديدم. ما به زور و با يك گل مالديو را برديم، اما اين نتيجه طبيعي بود چرا كه تيم ملي بازي‌هاي اول خد را پشت سر مي‌گذارد و فشار بدنسازي مانع از اين شد كه تيم ملي راحت كار كند. من به آينده اين تيم اميدوارم همه مربيان و رسانه‌ها بايد به اين تيم در راه صعود به جام جهاني كمك كنند و اميدواريم كه بتوانند آرزوهاي مردم را برآورده كنند.

دايي در ادامه درباره اين موضوع كه در ميان چهار نشست خبري كه امروز برگزار شد، تنها مربي و كاپيتان راه‌آهن در نشست خود حضور يافته بودند و تيم‌هاي ديگر اين موضوع را رعايت نكردند، گفت: نظم نيست. اين احترامي است كه ما براي سازمان ليگ قائل هستيم. همان طور كه من سعي كرده‌ام در راه‌آهن جوابگوي مردم و خبرنگاراني باشم كه سراغ من مي آيند. مطمئن باشيد نظم در راه‌آهن حرف اول را مي‌زند، چرا كه نظم مقدمه پيشرفت در هر كاري است.

خبرنگاري از دايي پرسيد، نظر شما درباره فردي كه شب گذشته در جشن باشگاه استقلال صداي شما را تقليد كرد، چيست؟ گفت: من هم امروز اين موضوع را از دوستان خبرنگار شنيدم، متاسفانه در زمان‌هاي قديم هم دلقك زياد بود. من به اين فرد خرده‌اي نمي‌گيرم، اما براي آن افرادي كه چنين جشني را سازماندهي كرده بودند، متاسفم، با اين حال هيچ چيز از من كم نمي‌شود، همان طور كه اگر از من تعريف مي‌كردند چيزي به من اضافه نمي‌شد. چنين مسخره‌بازي‌هايي كارهايي چيپ است كه شعور افراد را پايين مي‌آورد. من براي كساني كه اجازه مي‌دهند در جشن تيم بزرگي مثل استقلال كه به نظرم از لحاظ طرفدار تيم دوم ايران است، چنين كارهايي انجام شود، خيلي متاسفم. اين كار فقط از دست انسان‌هاي كوچك بر مي‌آيد. من كاري به اين چيزها ندارم و كار خودم را انجام مي دهم و مثل هميشه گفته ام كه بزرگي و خصلت و ذلت آدم‌ها دست آن بالايي است.

وي درباره اين كه فرهاد مجيدي پس از اين حركت از آن فرد انتقاد كرده گفت: من نمي دانم دقيقا در آن جشن چه گذشته است، اما اين شعور فرهاد مجيدي را مي‌رساند. اين كار كوچك بودن آدم‌ها را نشان مي‌دهد. آدم بايد آنقدر بزرگ باشد كه از محاسن ديگران بگويد نه اين كه به خاطر اين كه بخواهد يك لحظه با ديگران بخندد، لوس بازي در بياورد و ديگران را به مسخره بگيرد. اگر اين طور باشد، خود من از لحاظ علمي و سابقه ورزشي و روابط اجتماعي مي‌توانم خيلي ها را به سخره بگيرم، اما اسم اين كار بزرگي نيست و در دين ما هم توصيه‌هاي زيادي در اين باره شده است. اسلام آنقدر دين بزرگ و قشنگي است كه همه چيز را به طور كامل براي ما گفته است ، اما اين ما هستيم كه با كارهاي اشتباهمان باعث مي‌شويم چهره بدي از اسلام ارائه شود و با دروغ‌هايي كه در جمع مردم مي گويم و خودمان را مسلمان نشان مي‌دهيم، مطمئن اگر خودمان درست باشيم ، جوانان هم اصلاح خواهند شد و به سمت خوبي‌ها خواهند رفت.

علي دايي در ادامه درباره آخرين وضعيت وزارت ورزش و جوانان گفت: كلا از نظر من درباره وزارت ورزش و جوانان خيلي مثبت است. اگر ورزش ما مي‌خواهد پيشرفت كند،‌ بايد مستقل باشد و وزارتخانه داشته باشد. من عباسي را از نزديك نمي‌شناسم، اما به عنوان يك ايراني براي او آرزوي موفقيت مي‌كنم. مطمئنا مجلس شوراي اسلامي با درايتي كه دارد بهترين انتخاب را خواهد كرد، اما خود من دوست دارم كه هر چه سريع‌تر تكليف وزارت ورزش و جوانان مشخص شود و بتوانم به وزير انتخاب شده كمك كنم.

دايي درباره اين كه در اين فصل هم در راه‌آهن از بازيكنان جوان استفاده مي‌كند، گفت: مطمئنا بايد اين موضوع را كه زمان كمي در اختيار داشتيم، باعث خير و منشاء بدانيم، چرا كه خيلي از بازيكنان تيم‌هاي خود را انتخاب كرده بودند. ما از چند بازيكن جوان در اين مدت تست گرفتيم و مطمئنم كه با نيروي جواني كه به تيم تزريق مي‌كنيم، مي‌توانيم شكل و شمايل بهتري را به راه‌آهن بدهيم و خود را به رتبه‌هاي بالاتر جدول بياوريم. ما در حال حاضر از چند بازيكن زير 23 سال استفاده مي‌كنيم و چند بازيكن با تجربه هم داريم كه تلفيقي از اين بازيكنان به ما كمك مي‌كند.

علي دايي در ادامه درباره اختلاف امير قلعه نويي و سازمان ليگ هم گفت: با تمام احترامي كه براي سازمان ليگ قائلم معتقدم كه سقف قرار داد به فوتبال ما ضربه مي‌زند، چرا كه با اين كار فاصله مربي كه تيمش را قهرمان كرده و مربي كه از تيمش اخراج شده، يكي مي‌شود. قلعه نويي دو سال پشت سر هم تيمش را قهرمان كرده و بايد همانند يك مربي كه از تيمش اخراج شده، 350 ميليون تومان بگيرد، آيا اين انصاف است؟ به نظر من اين يك قانون مسخره‌ است، مگر شما مي توانيد روي توانايي‌هاي افراد سقف بگذاريد؟ مگر توانايي مربيان سقف دارد؟ اگر اين گونه باشد ديگر بايد فاتحه‌ي فوتبالمان را بخوانيم، چرا كه تا به يك مرحله از پيشرفت رسيديم، بايد همانجا متوقف شويم.

سرمربي راه‌آهن ادامه داد: قلعه نويي دو سال پشت سر هم تيمش را قهرمان كرده و خدا را شكر نتايج خوبي هم در آسيا گرفت، اما انصاف است كه او و يك مربي درجه چند يك مبلغ را بگيرند؟ مگر ما حرف از مسلماني و دين و ايمان نمي‌زنيم. در اين صورت نه تيم رئال مادريدي وجود خواهد داشت و نه بارسلونايي . همه تيم‌ها در يك سطح خواهند بود و تيمي كه پولدار است با تيمي كه پول ندارد، يكسان مي‌شود. ما قبلا اين مسايل را در شوروي سابق مي‌شنيديم و اصلا يك موضوع خنده دار است. من نمي‌خواهم از فرد خاصي دفاع كنم، اما مهدي رحمتي كه چند سال دروازه‌بان اول تيم ملي بوده، با دروازه‌باني كه حتي رنگ تيم ملي را هم به خود نديده بايد يك قيمت بگيرد؟

دايي ادامه داد: متاسفانه سقف قرار داد مشكلات ديگري هم براي فوتبال ما درست كرده كه يكي از آن‌ها زير ميزي است و سازمان ماليات هم نمي‌تواند براي آن كاري انجام دهد. معايب سقف قرار داد خيلي بيشتر از محاسن آن است.

علي دايي در پاسخ به اين سوال كه مدعيان قهرماني در فصل جديد چه تيم‌هايي هستند؟ گفت: تا بازي‌ها شروع نشده نمي‌توانيم اسم مدعيان را بگوييم. شايد خيلي از تيم‌ها بازيكنان اسمي زيادي گرفته باشند، اما ليگ سال قبل نشان داد كه بازيكنان زياد مهم نيستند و هماهنگي بين تيم مهم‌تر است. مطمئنا بعد از اين كه چند بازي از ليگ را ديدم مي‌توانم درباره مدعيان نظر دهم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
20
|
UNITED STATES
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
0
4
ما كه هميشه دوست داريم علي دايي رو تو دنيا تيم ملي ايران به خاطر علي دايي ميشناسن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
0
4
علي دايي رو دوست داريم چون با پشتكار به اينجا رسيد ... درود بر علي دايي كه هميشه حرف دل هوادار و ملت را مي زند...
ایرانی
|
UNITED STATES
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
0
1
دائی با این شعور و عقلی که دارد باید رئیس ورزش مملکت بشه . ولی حیف که بنده خدا ، سیاسی !!! نیست !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
2
0
دایی جان بابا
نخست : نامه دو پهلو برای کاشانی نوشتی و رکبی که می خواستی به باشگاه بزنی علیه خودت استفاده شد پس ایراد نگیر مگر خود شما با کاشانی کار نکرده بودی و مدیر باشگاه را نمی شناختی که در نامه نوشتی من با مدیر عامل قانونی کار می کنم!!!!!!!!!!
دوم : اخر فصل به باشگاه راه اهن گیر نمی دی که من در انتخاب تیم و بستنش دخالتی نداشتم؟؟؟؟؟
سوم : شما که عید 90 در ایران بودی و آن اقایی را که می گویی دلقک هر شب از شبکه 3 آقای فردوسی پور را مسخره می کرد چطور هیچ اعتراضی نکردی؟ مرگ خوبه اما برای همسایه
چهارم : خدا به داد راه آهن برسه
پاسخ ها
پارسا
| GERMANY |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
اینکه شما مخالف دایی باشین هیچ اشکالی نداره . اشکال کار امثال شما اینه که احترام گذاشتن به دیگران و حقوق دیگران رو یاد نگرفتین
نظرات بینندگان