arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۱ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۶

واژگونی اتوبوس بین‌شهری در بزرگراه شهید خرازی اصفهان/ پاهای کمک‌راننده قطع شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
واژگونی اتوبوس بین ‌شهری در مسیر شرق به غرب بزرگراه شهید خرازی حد فاصل خیابان امام خمینی (ره) و پل رباط (ورودی بزرگراه شهید ردانی پور) با 12 سرنشین موجب مصدومیت چهار تن شد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان روز شنبه گفت: این حادثه ساعت 7 و 30 دقیقه صبح امروز رخ داد.
 
محمد شریعتی افزود: در این حادثه یک دستگاه اتوبوس بین ‌شهری که از مبدا اهواز به اصفهان رسیده بود پس از تخلیه تعدادی از مسافران خود در پایانه مسافربری صفه با 12 سرنشین عازم پایانه مسافربری کاوه بود که در مسیر دچار حادثه واژگونی شد.
 
وی گفت: در همان لحظه های اولیه حادثه 4 نفر از سرنشینان از اتوبوس خارج شده بودند. شش نفر از مسافران و دو راننده نیز داخل اتوبوس محبوس شدند و امکان خروج از اتوبوس حادثه دیده را نداشتند که تیم امداد و نجات به سرعت عملیات خارج کردن مصدومان را آغاز کردند.
 
وی گفت: در این حادثه ۴ نفر مصدوم شدند که پس از خروج از اتوبوس واژگون شده به تکنسین های اورژانس 115 تحویل و به مراکز درمانی منتقل شدند.
 
مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهارکرد: راننده دوم که در حال استراحت در کابین خواب اتوبوس بود کاملا بین اتوبوس و حفاظ های بزرگراه (گارد ریل) گرفتار شده بود که آتش نشانان توانستند با عملیاتی دقیق و برش قسمت هایی از اتوبوس و حفاظ ها به وسیله ست های هیدرولیک، وی را از بین آهن پاره ها زنده خارج کنند.
 
وی ابراز تاسف کرد: متاسفانه این راننده به علت شدت برخورد از ناحیه هر دو پا (مچ و ران) دچار قطع عضو شده بود که به عوامل اورژانس حاضر در محل تحویل شد.
 
شریعتی گفت: با توجه به لغزندگی جاده و احتمال حوادث ثانویه اتوبوس حادثه دیده توسط عوامل حاضر در محل وجرثقیل ها به سرعت به حالت اولیه بازگردانده شد و در ساعت ۹و 37 دقیقه عملیات به پایان رسید.
 
وی افزود: محل حادثه برای بررسی بیشتر به عوامل پلیس راهور تحویل داده شد.
 
سرهنگ ابوالقاسم چلمقانی رییس پلیس راهور شهرستان اصفهان نیز درباره علت بروز این حادثه گفت: شرایط جوی، لغزندگی جاده و عدم رعایت سرعت مطمئنه از سوی راننده اتوبوس علت بروز این حادثه و برخورد اتوبوس با حفاظ های بزرگراه بود.
نظرات بینندگان