arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۹۰۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۳ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۶

پشت پرده شایعه‌پراکنی درباره سکته بشار اسد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
طی ماه‌های گذشته برخی از رسانه‌های منطقه شایعاتی را پیرامون سکته مغزی «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه مطرح کردند و  برخی از رسانه‌های غربی نیز به این شایعات دامن زدند اما در نهایت بشار اسد با ظاهر شدن در تلوزیون به تمامی این شایعات پایان داد.

به گزارش انتخاب به نقل از میزان طی ماه‌های گذشته برخی از رسانه‌های عربی شایعاتی را پیرامون سکته مغزی «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه مطرح کردند و برخی از رسانه‌های غربی نیز به این شایعات دامن زدند اما در نهایت بشار اسد با ظاهر شدن در تلوزیون به تمامی این شایعات پایان داد.

 نخست روزنامه سعودی «عکاظ» در مطلبی مدعی شده بود که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به بیماری مغزی دچار شده است و نشانه‌های بیماری در وی نمایان است.

این رسانه سعودی ضمن ادعای اینکه رئیس جمهور سوریه به شکل هفتگی در بیمارستان «الشامی» مورد مداوا قرار می گیرد مدعی شده بود که پرونده پزشکی بشار اسد تحت نظارت یک تیم روس قرار دارد. 

همچنین، منابع ساخته و پرداخته عکاظ مدعی بودند که بشار اسد در جریان سفرهای خود به مسکو تحت معالجه قرار گرفته است.

 «فیصل القاسم»، مجرى جنجالی کانال الجزیره که حمایتش از گروه های تروریستی در سوریه ثابت شده است  در راستای دامن زدن به این شایعه در حساب توییتر خود نوشته بود که بشار اسد روى تخت بیمارستان است، ولى در حالت کما نیست. 

پایگاه «هاآرتص» نیز مدعی شده بود: شایعاتی در رسانه‌های اجتماعی و نیز برخی سایت‌های عربی مبنی بر بیماری بشار اسد و شرایط بحرانی وی منتشر شده است.

خبرگزاری «سانا» سوریه در روز 27 ژانویه مُهر تکذیب را بر این شایعات زد و اعلام کرد که منابع این اخبار هدفشان ضربه زدن به سوریه است.

 خبرگزاری رسمی سوریه در پی این شایعات همچنین اعلام کرد که بشار اسد با تعدادی از صنعتگران دمشق و اطراف آن که در جریان بحران کارخانه‌هایشان را از دست دادند و هم اینک در کارگاه‌های کوچک کسب و کار را از سر گرفته‌اند، دیدار و گفتگو کرده است.

 دولت سوریه نیز با انتشار بیانیه‌ای نوشت: بشار اسد در سلامتی کامل به سر می‌برد و به انجام وظایف خود مشغول است، ملت سوریه در برابر چنین دروغ‌های سیاسی مصون هستند و دشمنان سوریه به طور دائم با ادعای بیماری بشار اسد قصد ایجاد ناآرامی در سوریه را دارند.

این در حالی است که همزمان با انتشار شایعات درباره سكته بشار اسد در رسانه های عربی، غربی، رئيس جمهور ونزوئلا طی تماسی با بشار اسد، پيروزی های ارتش سوريه در نبرد با تروريسم را به وی تبريک گفت.

 «فیلیپ دووینتر»، رئیس هیئت نمایندگان پارلمان بلژیک نیز که در بحبوحه این شایعات به سوریه سفر کرده بود  با رئیس جمهور این کشور دیدار کرد و در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک ضمن تکذیب گزارش برخی رسانه های عربی و غربی درباره بیماری بشار اسد و انتقال وی به بیمارستانی در بیروت گفت: نشست های سیاسی با بشار اسد، رئیس جمهور و «ولید المعلم»، وزیر خارجه سوریه، در دمشق داشتم.

 نشریه فلسطینی المنار در واکنش به این شایعات نوشت: ماشین رسانه ای سازمان های تروریستی در کشورهای عرب خلیج فارس از طریق شیوه های مختلف به دنبال بالا بردن روحیه گروه های تروریستی هستند.

 این نشریه می نویسد: خبرهای انتشار یافته از طریق این ماشین های رسانه های درباره وضعیت بشار اسد در راستای حمایت از تروریسم است.

 پایگاه المنار نیز با اشاره به اینکه بشار اسد همچنان در مقابل جنگ جهانی که از شش سال پیش علیه سوریه به راه انداخته شد مقاومت می کند افزود: ملت و ارتش سوریه در مسیر پیروزی بر گروه های تروریستی و حامیان آنها قرار گرفته اند.

 المنار در ادامه ضمن بی اساس خواندن خبرهای انتشار یافته درباره بیماری بشار اسد نوشت: اسد ارتش سوریه را به سمت پیروزی کامل بر تروریست ها و حامیان آن فرماندهی می کند.
نظرات بینندگان