arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۹۲۹
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۶ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۶

افشاگری‌های عجیب و تند یاران قدیمی احمدی‌نژاد /سرنوشت احمدی‌نژاد در دست جریان انحرافی است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شاید محمود احمدی نژاد هرگز تصور نمی کرد رفقای چندین ساله اش اینگونه در روز مبادا او را تنها در وسط میدان رها کنند. خودش مانده و چند نفر دیگر که البته سطح شان در مقایسه با آنها که بعد از دوران ریاست جمهوری اش از کنارش رفته اند بعضا بسیار پایین تر است.
 
به گزارش انتخاب به نقل از نامه نیوز، آنها که ماجراهای پیرامون محمود احمدی نژاد را دنبال می کردند اعتقادشان این بود که او بازی سیاست را بعد از دوران ریاست جمهوری اش در دوسطح دنبال می کند .
 
در سطح نخست او تلاش می کند همچنان بخشی از بدنه حزب اللهی را که هنوز از او نبریده اند حفظ کند. لیدر جذب رای در این زمینه فردی مانند غلامحسین الهام به نظر می آمد. چه اینکه در زمان مفقودالاثرشدن سیاسی اسفندیار رحیم مشایی و شهرستان نشینی او این غلامحسین الهام بود که دست در دست احمدی نژاد شهر به شهر و محله به محله می گشت و همچنان این نوید را به این طیف از حامیان احمدی نژاد می داد که شکاف میان رییس جمهور سابق و رییس دفترش برقرار و در حال عمیق شدن است و می توان به روزی امیدوار بود که او بازگردد .
 
اما در سطح دوم حضور افرادی از همان لایه سیاسی در کنار محمود احمدی نژاد که به آنها انحرافی های دولت دهم می گفتند این گمانه را تقویت می کرد که ارتباط رییس دولت سابق با عاملان افت جایگاه سیاسی اش در ساختار های قدرت رسمی همچنان برقرار است و او هم تمایلی به قطع این ارتباط ندارد .
 
غلامحسین الهام ؛ خداحافظی از یار دیرین
 
درباره سطح نخست نکته مهم این است که غلامحسین الهام یکبار دیگر هم بنای نامزدی در انتخابات را داشت . درست زمانی که محمود احمدی نژاد روزهای آخر ریاست جمهوری اش را پشت سر می گذاشت . او هم مثل خیلی های دیگر از افراد کابینه بنا داشت فرد مورد حمایت احمدی نژاد باشد و تبدیل به مدودف دوران شود . احمدی نژاد اما در آن زمانه حال و هوای دیگری در سر داشت . آقای رییس جمهور در آن برهه از دوران در سالن وزارت کشور دست اسفندیار رحیم مشایی را بالا برد . غلامحسین الهام مثل افراد بسیار دیگری از کابینه وقت ، چاره ای نداشت جز نظاره گری حوادث دوران . او دید که چگونه و در نهایت ناباوری، ایده پوتین - مدودف بر باد رفت.اما در آستانه همین انتخابات هم غلامحسین الهام، سودای نامزدی در انتخابات در دلش زنده شده بود. احمدی نژاد اما این تصمیم او را نخواست و خطاب به او گفت :« حتی از شما که خیلی هم بهتان علاقه مندم نیز حمایت نمی‌کنم. چون به آقا اعلام کردم که در انتخابات دخالت نمی‌کنم، نمی توانم از شما حمایت کنم.»
 
این پاسخ محمود احمدی نژاد به الهام است . فردی که در سال 92 در مورد احمدی نژاد گفته بود: «ان‌شاءالله با ظهور حضرت امام زمان(عج) احمدی‌نژاد نیز رجعتی دوباره خواهد داشت و در آن زمان به دنبال استقرار اسلام ناب خواهد بود!»
 
غلامحسین الهام البته تا همین اواخر هم به شدت حامی احمدی نژاد بود و تلاش داشت اختلافات میان دو سطح از بدنه حامی احمدی نژاد را سامان بخشد . او یکبار گفته بود :« من يك روز بعد دولت نهم كه بيرون دولت بودم به آقاي احمدي‌نژاد گفتم شما دو دسته از دوستان داري كه هر دو شما را قبول دارند ولي خودشان را قبول ندارند. هر دو احمدي‌نژاد را قبول دارند پس بايد با هم كار كنند؛ اختلاف هم با هم دارند ولي اختلاف مشكلي ندارد. من اگر بخواهم به احمدي‌نژاد نمره دهم نمره عالي مي‌دهم، ولي آيا مثلا اگر بعضي كار‌ها نمي‌شد نمي‌توانست فرصت را از مخالفان بگيرد؟! فكر مي‌كنم چرا! از احمدي‌نژاد هم نه توقع معجزه دارم نه توقع عصمت، شايد هر كس ديگري هم جاي وي بود بدتر از او برخورد مي‌كرد. وي در جايگاه خودش به بهترين شكلي عمل كرده است. بعضي دچار اشتباه شدند و برخي خيلي زود دچار ترديد شدند و بعضي از شخصيت‌ها آن روز كه به حمايت از گفتمان آمدند خب تاثيرگذار بودند و نقطه اعتمادي بود، اما بعد‌ها هر كس مدعي شد احمدي‌نژاد را من سر كار آوردم» حالا غلامحسین الهام دیگر در کنار محمود احمدی نژاد نیست . اخیرا در یکی از کانال های تلگرامی طیف بریده از احمدی نژاد به نقل از یک منبع آگاه آمده است :« دکتر الهام بیش از یک ماه است که با آقای احمدی نژاد هم ارتباطی نداشته و آخرین گفتگوی ایشان مربوط به انتقال نقاط نگرانی و هشدار تعدادی از وزرای ولایتمدار دولتهای نهم و دهم نسبت به فعالیت انتخاباتی آقای احمدی نژاد بوده که پیش از اعلام حمایت رسمی احمدی نژاد از بقایی صورت گرفته بود.» این منبع آگاه البته نگفته که نظر جدید الهام در مورد تاریخ رجعت احمدی نژاد و همزمانی اش با ظهور چیست !
 
جدایی غیرمنتظره محمدعلی رامین از طیف احمدی نژاد
 
اما از نکات بسیار قابل تامل و جذاب این روزها جدا شدن فردی به نام رامین از محمود احمدی نژاد است . فردی که نامش همراه است با خاطرات بسیار تلخ برای اهالی مطبوعات . او هم بریده است؛ بسیار غیرمنتظره و البته با لحنی تند . رامین در متنی که با عنوان سه دلقک بهاری خطاب به رییس سابق خود نوشته آورده است:« حسرت و تاسف و بلکه حیرت عمیق خودم را نمی توانم کتمان کنم، وقتی همه حمایت های دائمی چهارده ساله خودم از احمدی نژاد، امروز با رفتار غیرعقلایی او، جدا با هر عقل سلیمی قابل سرزنش شده اند، بخصوص هنگامی که دیگر هیچ خیرخواهی شخصی و تذکر محرمانه ای سودی نمی دهد. کسی که منصبی از مناصب بالای حکومت اسلامی را مدتی اشغال کرده باشد، همان طور که تا پایان عمر تحت حفاظت فیزیکی حکومت می ماند، باید خودش نیز مراقب رفتار و گفتارش باشد و نباید حیثیت سابق خودش را بازیچه هر نمایش ابلهانه و دلقک مابانه قرار دهد.»
 
این اظهارات او البته با واکنش تند و تیز حامیان باقی مانده احمدی نژاد مواجه شد . عبدالرضا داوری در مطلبی در این مورد نوشت :« از فحاشی حضرت رامین سپاسگزاریم که افزون شدن محبوبیت دکتراحمدی نژاد و یارانش را فراهم می آورند و البته این فحاشی های سفارشی به دلیل سوابق مشعشع ایشان و خانواده گرامی در آلمان مسموع است» البته داوری توضیح نداده او با این سوابق ذکر شده چنین پستی در دولت احمدی نژاد داشته و اصلا چگونه تا همین اواخر محبوب دل رییس دولت سابق بوده است . یا باقی افراد حامی هم چنین سوابقی دارند و پس از جدایی از آنها رونمایی خواهد شد ؟
 
افشاگری های فوق العاده جالب
 
اما فرد دیگری که سفره خود را از محمود احمدی نژاد جدا کرده ، شخصی به نام امیری فر است . او هم حرف های تندی زده؛هر آنچه می دانسته گفته و پشت پرده این روزهای احمدی نژاد را بازگو کرده است . سیل افشاگری در مورد او هم البته تبعات این اقدامش بوده است . آنچنان که حبیب اله جزء خراسانی-ذیحساب وقت نهاد ریاست جمهوری در مورد او نوشته است :« جناب آقای امیری فر قطعا به یاد دارید در سال 91 پس از آزادی شما از زندان علیرغم مخالفت بسیاری از دوستانتان به جهت آشنایی با سوابق رفتاری شما ؛ آقای بقایی معاون اجرايي وقت دولت دهم برای شما حکم مشاور فرهنگی نهاد (بالاترین حکمی که تا بحال داشته اید) صادر نمودند. اما به محض انتصاب در سمت مذکور ؛ با اینکه قبلا در مورد نحوه کار و مطالبات شخصی با شما صحبت شده بود ؛ پيگير اختصاص راننده شخصی و خودرو پلاک استتار شديد و با وجود محدودیتهای فراوان با رفتاري كه داشتيد بلاخره به خواسته تان رسيديد. علاوه براینها سایر امکانات نظیر اتاق کار با اتاق استراحت ، منشی ، مسئول دفتر ، دريافت حداكثر وام قرض الحسنه راهم باهمین روش اخذ كرديد که قانوناً فراتر از امکانات در اختیار ساير مشاوران بود .» یا در اقدامی دیگر جوانفکر در مورد امیری فر نوشته است :«شما تا سالها پس از پايان دولت قبل بر سر سفره دکتر احمدي نژاد مي نشستيد و به دفتر ايشان رفت و آمد داشتيد. اگر خود را ملزم به رعايت حرمت نان و نمک ايشان نمي دانيد ، چرا الزامات کسوت روحانيت براي اجتناب از بيان مطالب خلاف واقع را از نظر دور داشته ايد؟!»
 
هر کس که این روزها از کنار احمدی نژاد می رود با همان سلاح همیشگی او یعنی رو کردن پرونده ها مورد حمله قرار گیرد. هر چه هست احمدی نژاد این روزها تنها شده است ؛ از همیشه بیشتر . او حالا تنهای تنهای تنهاست . به نظر عاقبت سیاسی او را همین چند نفر بقای مانده در کنارش تعیین خواهند کرد . همان ها که احمدی نژاد برایشان همه کار کرد . چیزی نمانده ؛ سرنوشت این چهره از سیاست ایران شاید تا پایان همین بهار مشخص شود .
نظرات بینندگان