arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۳ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۶

تاکید سفیر واشنگتن در سازمان ملل بر دخالت روسیه در انتخابات آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 یک شبکه تلویزیونی آمریکایی به نقل از سفیر آمریکا در سازمان ملل نوشت که روسیه بدون شک در انتخابات اخیر ریاست جمهوری در این کشور دخالت داشته است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا به نقل وز شبکه سی بی اس نیوز روز یکشنبه در پایگاه اینترنتی خود به نقل از نیکی هیلی در مصاحبه ای با آن نوشت: هیلی معتقد است که هیچ شکی درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود ندارد.
وی گفت که اقدامات کرملین پس از انجام بررسی های لازم بی جواب نخواهد ماند.
ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه هرگونه دخالت این کشور در انتخابات آمریکا را رد کرده است. دولت دونالد ترامپ رییس جمهور کنونی آمریکا که پیروز انتخابات اخیر بود نیز هر نوع ارتباط با روسیه را رد کرده است. هر چند ترامپ هک شدن ایمیل های حزب دمکرات از سوی جاسوسان روسی را تایید کرده اما تاکید کرده است که این کار تاثیری بر نتایج انتخابات نداشته است.
هیلی که از زمان به قدرت رسیدن ترامپ به دعوت او پست فرمانداری کارولینای جنوبی را ترک و به سازمان ملل رفته بارها از روسیه انتقاد کرده است.
نماینده آمریکا در سازمان ملل می گوید ترامپ به او نگفته است که به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل نباید از روسیه انتقاد کند بنابراین او از هر فرصتی برای حمله به سیاست های روسیه در کریمه و مناقشه با اوکراین استفاده می کند
نظرات بینندگان