arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۳ - ۰۶ بهمن ۱۳۸۹

سرمازدگی خطر مرگ را کاهش می دهد

دانشمندان انگلیسی دریافتند که سرد کردن دمای بدن بیماران آسیب دیده از سکته مغزی می تواند خطر آسیبهای ناشی از آن را کاهش دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دانشمندان انگلیسی دریافتند که سرد کردن دمای بدن بیماران آسیب دیده از سکته مغزی می تواند خطر آسیبهای ناشی از آن را کاهش دهد.

به گزارش مهر، تیم تحقیقاتی دانشگاه ادیمبرا در بررسیهای خود نشان دادند که سرمازدگی بدن می تواند خطر مرگ و آسیبهای بعد از یک سکته مغزی را کاهش دهد.

به گفته این محققان، سرمازدگی با پایین آوردن دمای بدن به حدود 35 درجه سانتیگراد به دست می آید. سرد کردن بدن از طریق ورود قطره های یخزده از راه وریدی و با گذاشتن حوله های سرد بر روی پوست انجام می شود.

براساس گزارش پرس آسوسیشن، این پزشکان نشان دادند که درمان به این روش می تواند به حدود 40 هزار نفر در اروپا که در هر سال دچار سکته مغزی می شوند کمک کند.

به همین علت کمیسیون اروپا بودجه ای را به منظور انجام آزمایشاتی در سطح اروپا به تحقیق اختصاص داده است.

مطالعاتی که تاکنون انجام شده است فواید سردسازی بدن را بعد از یک سکته قلبی نشان داده بود و اکنون دانشمندان در تلاش برای تائید این نتایج در مورد سکته مغزی هستند.

این محققان در این خصوص توضیح دادند: "هر روز هزار شهروند اروپایی از سکته مغزی می میرند که این رقم برابر با یک مورد مرگ در هر 90 ثانیه است. درحالیکه حدود 2 هزار نفر زنده می مانند اما معلول می شوند ارزیابیهای ما نشان می دهد که سرمازدگی می تواند هر سال به حدود 40 هزار شهروند اروپایی کمک کند."
نظرات بینندگان