arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۳ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۶

هشدار ترزا می به ترامپ درباره اقدام یکجانبه علیه کره شمالی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست وزیر انگلیس به رئیس جمهوری آمریکا درباره اقدام یکجانبه علیه کره شمالی هشدار داد و گفت که دولت واشنگتن باید به جای این اقدامات تلاش کند تا با سازمان‌ها و شرکای بین الملل همکاری داشته باشد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، پیش از سفر شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین به آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هشدار داده بود که اگر پکن برای مقابله با اقدامات اتمی و موشکی کره شمالی دست به کار نشود، آمریکا اقدامی یکجانبه انجام می‌دهد.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس اما روز دوشنبه گفت که این تهدیدها اصلا کمک کننده نیست.

وی عنوان داشت: به نظرم این مساله بسیار جدی است و ما باید روی آن کار کنیم و به همکاری از طریق شورای امنیت سازمان ملل، روابط با چین و سایر کشورهای موثر برای متوقف کردن برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی ادامه دهیم. بنظرم باید چین را تشویق کرد تا به مساله کره شمالی بهتر و دقیق تر نگاه کند و نقش بسیار سازنده‌تری در این زمینه داشته باشد.

شورای امنیت ملی آمریکا گزارشی را برای ترامپ آماده کرده که گزینه‌های وی را درباره چگونگی رویارویی با کره شمالی نیز در آن گنجانده شده است.

این گزارش روز یکشنبه  و پیش از دیدار میان ترامپ با رئیس جمهوری چین منتشر شد و در آن به تحریم‌های اقتصادی و نظامی علیه پیونگ یانگ اشاره شده است.

نظرات بینندگان