arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۲ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۶

انتقاد جان مک‌کین از رویکردهای ترامپ در قبال سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا در اظهار نظری جدید رییس جمهور این کشور را متهم به سازش با روسیه در قبال اوضاع سوریه نمود.
 
به گزارش انتخاب به نقل از فارس، «جان مک کین» سناتور جمهوریخواه ایالت آریزونای آمریکا روز سه شنبه در اظهارنظری «دونالد ترامپ» رییس جمهور این کشور را متهم به عدم واکنش نشان دادن در مقابل دولت سوریه نمود.
 
به نوشته وبگاه «هیل» مک‌کین با ادعای انجام حمله شیمیایی از سوی نیروهای وابسته به «بشار اسد» رییس جمهور سوریه علیه مردم این کشور و عدم اقدامی از سوی ترامپ آن‌را  «فصلی ننگین در تاریخ آمریکا» نام نهاد.
 
وی که در برنامه «نیوز دی» شبکه «سی ان ان» حاضر بود، در این زمینه مدعی شد: «این امر فصل ننگین دیگری در تاریخ آمریکا و قابل پیش‌بینی بود.»
 
مک‌کین اظهار داشت: «بشار اسد و دوستان روسی‌اش به آنچه که آمریکایی‌ها می‌گویند، توجه می‌کنند. من مطمئنم آن‌ها از دانستن این‌که آمریکا در حال عقب نشینی و توافق جدید با روس‌هاست، دلگرم شده‌اند.»
 
وی با قیاس عدم واکنش نشان دادن ترامپ در قبال فعل و انفعال‌های سوریه با رویکردهای «باراک اوباما» رییس جمهور سابق آمریکا در قبال این کشور گفت: «ما این فیلم را قبلا و زمانی‌که باراک اوباما گفت آن‌ها خط قرمزی دارند اما از آن خط عبور شد و او هیچ کاری نکرد، دیده‌ایم.»
 
مک کین گفت: «همه بازیگران حاضر در اینجا (سوریه) باید تنبیه شوند و آمریکا نیز در کنار افرادی که برای آزادی می‌جنگند، قرار گیرد. ما ساکت نمی‌شینیم تا  شاهد بکارگیری جنگ افزارهای شیمیایی برای کشتار زنان و نوجوانان بیگناه باشیم... آیا ما وقتی که اوباما از انجام هرگونه کاری سرباز زد، درس عبرت نگرفتیم؟»
نظرات بینندگان