arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۱ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۰

تا 3 سال ديگر نخستين هواپيماي پرينت شده دنيا

يكي از مهم ترين عوامل پرفروش بودن پرينترهاي سه بعدي آن است كه مي توان براحتي و با استفاده از نرم افزار اتو كد طرحي را خلق كرده و سپس كپي فيزيكي آن را نيز توليد كرد و براي اين كار به هيچ كارخانه تخصصي نياز نيست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
يكي از مهم ترين عوامل پرفروش بودن پرينترهاي سه بعدي آن است كه مي توان براحتي و با استفاده از نرم افزار اتو كد طرحي را خلق كرده و سپس كپي فيزيكي آن را نيز توليد كرد و براي اين كار به هيچ كارخانه تخصصي نياز نيست.

به گزارش انتخاب، براي نشان دادن قابليت هاي اين فناوري در صنعت هوانوردي، مهندسان دانشگاه ساوتامپون نخستين هواپيماي پرينت شده دنيا را طراحي كرده وبه پرواز درآوردند. كل اين هواپيماي بي سرنشين با استفاده از ماشين ليزرسينترينگ نايلون EOS EOSINT P730 توليد مي شود كه قطعات فلزي را با نوعي فناوري لايه بندي بطور موفقيت آميزي مي سازد.

 اين هواپيما كه SULSA نام دارد پس از پرينت، بخش هاي مختلف بدنه آن با فرايندي ساده به هم متصل شد كه فقط چند دقيقه طول كشيد و نياز به هيچ ابزاري نبود. اندازه بال هاي هواپيماي الكتريكي حاصل حدود دو متر است، و مي تواند بدون خلبان با سرعت 161 كيلومتر در ساعت حركت كند.

براساس تحقيقات انجام شده هنگام پرواز بدنه هواپيما هيچ صدايي توليد نمي كند. به گفته محققان دانشگاه با استفاده از فرآيند ليزر، ماه ها طول مي كشد تا نمونه يي از يك كانسپت اوليه هواپيما توليد كرد اما بااين روش فقط چند روز براي ساخت هواپيما زمان نياز است. از آنجا كه هيچ ابزاري براي توليد نياز نيست انجام تغييرات در طرح تمام شده هواپيما يا آزمايش مدل ساخته شده با قسمت هاي مختلف هزينه بسيار كمي دارد.

به گزارش انتخاب به نقل از اعتماد، اين فناوري همچنين به تيم تحقيقات اجازه مي دهد تا عناصري را به طرح اصلي اضافه كنند كه ساخت آنها با روش هاي معمول بسيار وقتگير است. يكي از اين روش ها ساختار بدنه جئودزيك است كه نخستين مرتبه در سال 1936 در بدنه بمب افكن هاي ويكرز ولينگتون استفاده شد.
نظرات بینندگان