arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۵۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۹ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۶

ابتکار: موضوع ریزگردها درنشست سازمان ملل بررسی می شود

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: موضوع ریزگردها در نشست سازمان ملل که در ایران برگزار می شود، بررسی خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: موضوع ریزگردها در نشست سازمان ملل که در ایران برگزار می شود، بررسی خواهد شد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا معصومه ابتکار روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده توسط دولت تدبیر و امید در سطح بین الملل برای مهار ریزگردها افزود: در حال حاضر موضوع گرد و غبار یکی از مسائل مهم برای سازمان ملل بوده است بطوریکه نخستین نشست این سازمان در رابطه با گردوغبار در ایران خواهد بود.
وی افزود: در این اجلاس جامعه جهانی را نسبت به اهمیت موضوع و نسبت به لزوم همکاری دنیا در این رابطه مطرح خواهیم کرد.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: بیشترین گرد و غباری که به لرستان وارد می شود از خارج از کشور و به طور عمده از عراق است.
وی افزود: مذاکراتی از سال 92 با دولت عراق انجام شده و همکاری و هماهنگی هایی با دولت عراق برای مهار ریزگردهای عراق صورت گرفته است.
 
ابتکار گفت: شرایط داخلی کشور عراق و نا امنی و بی ثباتی این کشور مشکلات زیادی را ایجاد کرده است اما اخیرا مذاکرات را از سر گرفته ایم و از آنها خواسته ایم اقدامات عملی را برای مقابله با کانون های گرد و غبار و احیای تالاب های داخل این کشور انجام دهند.
وی در خصوص وضعیت طبیعت و محیط زیست زاگرس اظهار کرد: برنامه هایی با همکاری سازمان جنگل ها و مراتع برای حفاظت از زاگرس داریم.
 
وی با اشاره به اهمیت بالای جنگل های بلوط برای سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در نخستین نشست شورای عالی محیط زیست دولت یازدهم به موضوع جنگل های بلوط پرداخته شده است.
ابتکار گفت: همچنین برنامه ویژه ای برای توسعه پایدار منطقه زاگرس داریم که براساس آن حفاظت از مناطق مختلف زاگرس و طبیعت این منطقه در کنار توجه به معیشت پایدار و جوامع محلی که سازگار با محیط زیست و طبیعت این منطقه باشد را در اولویت داریم.
وی اظهار کرد: محیط زیست یک موضوع فرابخشی است و دستگاه های مختلف مسئولیت ها و تکالیف خاص خود را در این زمینه دارند.
 
** لزوم انجام مقدمات پیوستن تالاب ‌های لرستان به کنوانسیون رامسر
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: انجام مقدمات پیوستن تالاب های لرستان به کنوانسیون رامسر ضروری است لذا این کار در اولویت کاری دولت تدبیر و امید است.
وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به تالاب ها افزود: گام هایی برای پیوستن تالاب های لرستان به کنوانسیون رامسر برداشته شده است.
 
به گفته رییس سازمان حفاظت محیط زیست با توجه به مشکلاتی که در زمینه ریزگردها در طول سال های گذشته در برخی از استان های کشور ایجاد شده است، نخستین نشست جهانی سازمان ملل در زمینه ریزگردها در ایران، بزودی در کشورمان برگزار می شود.
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست پس از ورود به لرستان از شرکت کشت و صنعت لرستان بازدید کرد و سپس به دیدار آیت الله میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان رفت.
وی در سفر خود به لرستان با خانواده شهید زنده سید نور خدا موسوی دیدار می کند.
حضور در برنامه زنده شبکه تلویزیونی افلاک لرستان، دیدار با کارکنان و اعضای شبکه ‌های تشکل‌ های زیست ‌محیطی از دیگر برنامه ‌های رئیس سازمان حفاظت محیط ‌زیست در استان لرستان می باشند.
 
همچنین یک پاسگاه محیط ‌بانی با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست بهره برداری و از تالاب گری بلمک و مجموعه آموزشی محیط‌ بانی کرکی بازدید می ‌شود.
نظرات بینندگان