arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۲ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۰

الزامات واکسينه کردن اقتصاد ايران

داوود دانش جعفري، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
يکي از ويژگيهاي سال جهاد اقتصادي اين است که رويکرد مبارزه با تحريم ها و توطئه هاي دشمنان تقويت شود و اجازه ندهيم اين موارد بر توسعه و پيشرفت اقتصادي کشور تأثير منفي بگذارد.

هدف از جهاد اقتصادي اين است که مسير پيشرفت و تعالي اقتصادي ايران به دليل تحريم ها و کارشکني هاي دشمنان کند و ناهموار نشود.

دشمنان در بحث تحريم ها نيز غيرصادقانه رفتار مي کنند و به بهانه مقابله با پيشرفتهاي هسته اي جمهوري اسلامي ايران، دست به تحريم کشتيراني و همچنين تحريم هاي مالي زدند، در حالي که اين موارد متوجه بخش خصوصي و منافع اقتصادي و تجاري عموم مردم ايران است و دشمنان در باطن خواهان فلج کردن اقتصاد ايران هستند و مي خواهند در برنامه هاي اقتصادي کشور انحراف ايجاد کنند.

بنابراين خنثي سازي اين موارد از اولويتهاي جهاد اقتصادي است و بايد صحنه را براي مردم آماده کنيم، چون ملت عزيز ايران هميشه در برابر توطئه هاي دشمنان، سربلند بودند و مقاومت کردند و اين بار هم با جهاد اقتصادي موفق خواهند شد، پله هاي ترقي را يکي پس از ديگري طي کنند و بايد به جايي برسيم که اقتصاد جمهوري اسلامي ايران در مقابل اين توطئه ها واکسينه شود.

در اين راستا و با عنايت به اينکه در سند چشم انداز توسعه 20 ساله کشور نرخ رشد اقتصادي سالانه به طور ميانگين 8 درصد هدف گذاري شده است و براي اينکه فاصله 5 درصد تا 8 درصد پر شود و عقب ماندگيها را نيز جبران کنيم، بايد خصوصي سازي و واگذاري امور به مردم به حداکثر برسد.
نظرات بینندگان