arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۶۳۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۰

گرانفروشي آشکار از نوع دولتی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس اتحاديه آهن فروشان با طرح اين پرسش که چگونه تيرآهن 14 اينچ با وزن استاندارد 155 کيلوگرم، 140 کيلوگرمي تحويل مشتري داده مي شود؟ گفت: اداره استاندارد بايد به اين رويه رسيدگي کند.

علي محمد الماسي افزود: با وجود کيفيت عالي محصولات داخلي متأسفانه در مواردي شاهد توليد محصولاتي کم وزن مانند تيرآهن 14 و حتي انواع ميلگردها هستيم.

وي با اشاره به برخي کارخانجات توليد فولاد کشور که چنين پروسه اي غيراستاندارد در آنها ديده مي شود، اضافه کرد: در حالي که تجار آهن، سبد خود را براساس وزن خريداري مي کنند، اما همين سبد را به صورت مختلف از جمله براساس طول آهن و ميلگرد تحويل فروشندگان مي دهند.

وي با نشان دادن نمونه هايي از ميلگرد 10 و 12 که به صورت متراژ فروخته شده است گفت: براساس استانداردها بايد هر شاخه ميلگرد 12 متر طول داشته باشد اما در هر سبد ما شاهد کم طولي حتي تا ميزان چهار متر بوده ايم.

وي با تأکيد براينکه معاملات فولاد بايد براساس وزن از همان مبدأ توليد انجام گيرد، افزود: کيفيت محصولات فولاد کشور در مقايسه با محصولات خارجي و وارداتي بسيار بالاست، اما از نظر وزن فاقد استانداردهاست.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
0
0
دولت سراسر کریمه ما امروز پدیده ای بنام کم فروشی را در بین تولید کنندگان رواج داده که مطمئنا این یکی دیگه مورد تائید خدا و امام زمان نیست چون قرآن به صراحت آنرا منع کرده است . حال حضرات برای سفسطه بافی این معصیت چه کلاه شرعی سر خدا میخواهند بگذارند خدا میداند
هيچ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
0
0
خوب وزنش رو درست كنن كيفيتش ميره پايين .....
خلاصه ... بيخيال .. بگذريم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
0
0
این تولید کننده ها و اداره استاندارد ، فکر کردن ساندویچ یا پیتزا می فروشند که با کم کردن مقدار سوسیس یا پنیر سود را حفظ میکنند ؟ آیا نمی دانند مستقیما با جان مردم بازی می کنند؟
عامک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
0
0
ما که نفهمیدیم چی شد هر کی فهمید مارو هم روشن کنه مگه یکی از موارد استاندارد رعایت وزن نیست مهندسین ساختمان بر اساس جداول استاندارد اعلام مصالح میکنند و به طور مثال برای یک ساختمان میزان مورد نیاز را به صورت چند شاخه آهن 14 و 16 و 18 برآورد ومیکنند نه به صورت وزنی و در جداول استاندارد نقشه کامل مثلا" آهن 14 به همراه وزن آن آمده است که اگر رعایت نشود دیگر استاندارد نیست
نظرات بینندگان