arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۶۴۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۲ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۰

به دليل بروز مشکلات خانوادگي ؛ «زالياس» از سري Aتا زندان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کاميار رازمند:بعد از 10 روز حبس، زالياس بازيکن سابق اينتر، بولونيا وجنوا، از درام اخير خود حرف زده است. او که در يکي از بازداشتگاه هاي حومه سائوپائولو به مدت 10 روز و به اتهام عدم پرداخت نفقه به همسر سابقش و 2 فرزند 8 ساله و 10 ساله اش زنداني شده ، از همين زندان شرايط خود را اين گونه تعريف کرده است: " پول کافي ندارم. اما نمي خواهم کسي فکر کند که عمدي خرج همسر سابق وفرزندانم را نمي دهم. اين باورکردني نيست. مردم فکر مي کنند که فقط به اين دليل که فوتباليست بوده ام، بايد ميليونر باشم. همه به من مي گويند که من در اينتر بازي مي کردم ولي من به اندازه باجو و رونالدو دستمزد نمي گرفتم."

هافبک سابق نراتزوري به دليل پرداخت کردن 400 هزاريورو هزينه زندگي خانواده اش به زندان افتاده بود. زالياس قسم مي خورد که پول کافي براي پرداخت اين مبلغ را ندارد و حتي نمي تواند پرداخت اين پول را درآينده طبق توافق 2 طرف بعد از جدايي 5 سال پيش آنها تضمين کند. به همين دليل علاوه بر درخواست آزاد شدن، هافبک سابق اينتر خواهان تجديد نظرهمسر سابقش درچک ماهانه اي که او بايد بپردازد شده تا مبلغ 12 ميليون يورويي فعلي را کاهش دهد. اما دادگاه به هردو درخواست او پاسخ منفي داده است. زالياس که درسال 2009 از فوتبال کناره گيري کرده و ازبيش از يک سال پيش شغلي ندارد، بعد از تجريه هاي ناموفق گزارشگري ورزشي براي شبکه هاي سي بي ان وگلوبو مي گويد: " توافق ميان من وهمسرسابقم مربوط به زماني است که درسانتوس بازي مي کردم. اما امروز شرايطم کاملا فرق کرده اند. يک روز فوتبال به آدم همه چيز مي دهد و يک روز ديگرهيچ چيزوجود ندارد و زندگي به شکل ناگهاني تغييرمي کند. "

زالياس گفته که دستگير شدن و سوار شدن درماشين پليس تجربه اي است که يک پدر را به شدت تحت تاثير قرارمي دهد. ديدن چهره پدراني که مثل من بايد زندان را تجربه کنند وحشتناک است " زالياس که درزندان مسوول آشپزخانه شده ، گفته که اين تنبيه سختي است که بايد پشت ديوارهاي زندان آن را تحمل کرد. "

من براي زندانيان صبحانه آماده مي کنم. قهوه، ساندويچ درست مي کنم و ظرف مي شوم و آشپزي مي کنم. اما روزها تمام نمي شوند. " خيلي ها خواهان آزادشدن زالياس از زندان شده اند. دوستان،هم تيمي هاي سابق او و حتي روماريو که تجربه اي مثل زالياس را پشت سرگذاشته و خيلي از خبرنگاران که اين سخت گيري بيش ازحد در قوانين جزايي برزيل را زيرسوال برده اند، ازاين گروه هستند. دربرزيل سارقان و قاتلان مي توانند راهي براي فرار پيدا کنند ولي براي شخصي که نفقه همسرسابق خود را نپردازد، هيچ رحمي وجود ندارد. نظريه پردازان معتقدند که مشکل قانون اين است که اگرشخصي نتواند اين پول را پرداخت کند هيچ راه حلي برايش باقي نمي ماند.

براي قوه قضاييه برزيل چنين جرمي مستحق بخشش نيست و شخص خلافکار بايد 30 روز حبس را سپري کند. اميد هافبک سابق اينتر تخفيف درمجازات و کاهش مبلغي است که درآينده بايد به همسرقبلي خود بپردازد تا مبادا بار ديگر پشت ميله هاي زندان نيفتد.
نظرات بینندگان