arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۶ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۰

سخنگوی کاخ سفید: مصالحه اقتصادي به نفع مردم امريکا است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی کاخ سفید مصالحه ی سران دمکرات و جمهوریخواه را درباره افزایش سقف بدهی های امریکا برای اقتصاد این کشور مفید دانست .

 به گزارش انتخاب؛جی کارنی در نشستی خبری در کاخ سفید درباره موضوع مصالحه ی سران دمکرات و جمهوریخواه در امریکا بر سر افزایش سقف بدهی های این کشور صحبت کرد و گفت .. دولت امریکا در کنترل کسری بودجه بسیار جدی است .مصالحه ای که صورت گرفت برای اقتصاد امریکا بسیار خوب است چون باعث اجتناب از یک فاجعه شد.

این مصالحه به ما اجازه می دهد کسری بودجه را به میزان بیش از دو تریلیون دلار کاهش دهیم .

سخنگوی کاخ سفید افزود .. ما در بحث هایی که درباره بدهی صورت گرفت به سراسر دنیا پیام فرستادیم که ممکن است امریکا نخستین بار درتاریخ نتواند بدهی های خود را پرداخت کند اما در نهایت مصالحه صورت گرفت و توافق بدست آمد که به نفع مردم امریکا است. جی کارنی گفت امریکا با هدف کمک به کشور قطحی زده ی سومالی برخی قوانین را تسهیل می کند .

وی تصریح کرد .. با توجه به نیازهای شدید انساندوستانه و وضع غیر قابل پیش بینی درسومالی ، دولت امریکا دستور العمل جدیدی را صادر کرده است که اجازه انعطاف بیشتر برای کمک رسانی به مناطق قطحی زده را می دهد .

وی افزود .. چنین انعطاف پذیری اطمینان ایجاد می کند که امدادگران می توانند کمک ها را به مردم نیازمند برسانند و این افراد دیگر نگرانی نخواهند داشت که اقدامات انها در تضاد با قوانین و مقررات امریکا است
نظرات بینندگان