arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۶۶۷۹
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۱ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۶

انهدام باند جاعلان حساب‌های بانکی در کرج

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری اعضای جاعلان میلیونی به شیوه جعل حساب‌های بانکی و انتقال موجودی مالباختگان به کارت‌های مفقودی خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، سردار بخشعلی کامرانی صالح گفت: در پی مراجعه فردی به کلانتری ۲۶ ماهدشت و اعلام شکایت مبنی بر دریافت پیامکی در خصوص واریز و برداشت وجه از حساب بانکی وی، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران تجسس این کلانتری قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به اینکه ماموران احتمال متصور بودن کلاهبرداری، در واریز و برداشت صورت گرفته را می دادند، گفت: با تحقیقاتی که ماموران از دارنده حساب بانکی انجام دادند مشخص شد که کارت بانکی شاکی مدتی پیش مفقود شده و چون فاقد موجودی بوده دیگر پیگیر مسدود شدن کارت نشده تا اینکه روز گذشته دو پیامک از طریق بانک مبنی بر واریز و به فاصله کمی برداشت مبلغ ۱۱۵ میلیون ریال از حسابش دریافت می کند.

سردار کامرانی صالح در ادامه گفت: در بررسی های صورت گرفته از پرینت بانکی دارنده حساب مشخص شد که واریز و برداشت وجه از یک پمپ بنزین انجام شده است که بلافاصله اکیپی از ماموران به محل موردنظر اعزام و در تحقیق از دو نفر از متصدیان پمپ بنزین مشخص شد که مرد جوانی با مراجعه به آن ها می خواهد در قبال نقد کردن موجودی کارت ، مبلغی را به عنوان حق الزحمه دریافت کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه با راهنمایی متصدیان پمپ بنزین و جستجوهای اطلاعاتی ماموران ،متهم طی یک اقدام غافلگیرانه دستگیر شد ،گفت : وی به جرم خود مبنی بر ۳۵۰ میلیون ریال کلاهبرداری با همدستی چهار نفر دیگر اعتراف کرده و اذعان داشت که از طریق فردی که در حال حاضر در زندان به سر می برد حساب های افراد شناسایی شده را هک می کرده و سپس موجودی حساب ها را به کارت های مفقود شده واریز و از آن طریق به واسطه متصدیان پمپ بنزین مبالغ موجود را نقد و مبلغی نیز به عنوان دستمزد به آن ها پرداخت می کرده است.

سردار کامرانی صالح افزود: با تلاش ماموران پلیس سایر متهمان نیز شناسایی و در بازرسی از آن ها یک فقره کارت بانکی حاوی مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه تا کنون تعداد پنج نفر از مالباختگان شناسایی شده اند، گفت: تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

سردارکامرانی صالح در پایان گفت: شهروندان عزیز ضمن توجه به هشدارهای پلیس و رعایت موارد امنیتی درصورت مفقود شدن کارت های اعتباری و اسناد مالی خود، موارد را در اسرع وقت به بانک ها یا مراجع ذیصلاح اطلاع دهند تا از هرگونه سوء استفاده احتمالی پیشگیری شود و درصورت مشاهده موارد مشکوک آن را با نزدیکترین مرکز انتظامی درمیان بگذارند.

نظرات بینندگان