arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۶۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۲ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۰

حمایت لاریجانی از وزیر پیشنهادی نفت:مجلس رای نمادین بدهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس مجلس بر خلاف رویکرد گذشته​اش در حمایت از یکی از وزرای پیشنهادی دولت نطق کرده و از رستم قاسمی و جایگاه سپاه پاسداران حمایت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" به نقل از خبرآنلاین ، علی لاریجانی با بیان اینکه بنا ندارد در اینگونه امور حرفی بزند و بیشتر مستمع سخنان نمایندگان است، گفت: اما به دو دلیل خواستم صحبت کنم. یکی اینکه حقی از قاسمی ضایع شد و دیگر اینکه مطالبی درابهر سپاه گفته شد که صحیح نیست

وی با اشاره به آشنایی​اش با قاسمی​، از او به عنوان فردی موفق با کارنامه​ای چشم گیر یاد کرد و افزود: اتهامی را رسانه​ها به قرارگاه تحت مدیریت آقای قاسمی زده​اند که مجال را از حضور بخش خصوصی گرفته است. اما اینگونه نیست و بخش خصوصی هم می گوید که این قرارگاه مجال حضور را برای آنها فراهم کرده و به جای رقابت، از آنها حمایت کرده است. این افتخاری برای ایشان و سپاه پاسداران است که در زمان صلح از سرمایه و تخصص خود برای آبادانی کشور استفاده کرده​اند.

وی تلقی مطهری و نگرانی وی در پیوند نظامیان با مسئولیت​های نفتی و سیاسی را نادرست خواند و گفت: اگر کسی در دوره جنگ مسئولیت داشته، خبط که نکرده است. باید افتخار کرد که این افراد همچنان مسئولیت​هایی را می پذیرندو من مطلعم که ایشان مدت​ها مخالف پذیرش این مسئولیت بود و فرمانده سپاه هم مخالف بود و حتی در مشورت با من هم به ایشان گفتم که نگران ادامه فعالیت قرارگاه هستم که در غیاب شما چطور به فعالیتش ادامه خواهد داد.

لاریجانی افزود: این تلقی که سپاه می خواهد قدرت سیاسی را بگیرد درست نیست. چون می​دانم که به دلیل خوش سابقگی و توانمندی سردار قاسمی، فرمانده سپاه مخالف عدم حضور ایشان بود اما بعد پذیرفتند و اینگونه نبود که بر مصادر سیاسی چنگ بزنند.

وی یادآور شد: از وقتی که نام وی برای وزارت نفت مطرح شد، موجی علیه سپاه وشخص وی مطرح شد. از اعلام اسم وی در لیست تحریم و ... که معتقدم برای مخالفت با آن، باید مجلس رایی نمادین به او بدهد تا نشان دهد که این تحریم​ها هیچ اثری ندارد. البته اسم ایشان در لیست تحریم نیست.

رئیس مجلس در پایان گفت: امیدوارم ایشان در مسئولیتی که به عهده دارد تحولی ایجاد کند. از کارشناسان وزارت نفت هم می​خواهم با او همکاری کنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
1
1
لاریجانی سکوتش را شکست زنده باد دکتر که خیلی شیوا هستی همیشه
نظرات بینندگان