arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۶۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۶

هادی غفاری: از روحانی حمایت می کنیم ولی باید روند اصلاح طلبانه تری در پیش بگیرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم مقام مجمع نیروهای خط امام گفت: این مجمع از نامزدی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری پیشتیبانی خواهد کرد ولی وی باید در صورت انتخاب دوباره ، روند اصلاح طلبانه تری را در پیش گیرد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، هادی غفاری افزود: اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو دارای 4 ویژگی هستند. نخست هیچ مهره ای را ندارند که قبلا آنرا نسوزانده باشند. دوم اینکه هیچ حرف نو و ناگفته ای ندارند که قدرت جذب نظر مردم را داشته باشد.

نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سومین ویژگی اصولگرایان این است فاقد هر گونه طرح و برنامه مشخصی برای اداره کشور هستند که البته سالهاست با این مشکل را دارند. خصوصیت چهارم آنان نیز این است که هیچ کدام حاضر نیستند به نفع دیگری کنار بروند چرا که همه شان مدعی شایستگی برای کسب مقام ریاست جمهوری هستند.

** پخش پول و کالا دیگر جواب نمی دهد

غفاری ادامه داد: نداشتن برنامه موجب آن شده است که مدام شعارهایی کلی درباره معاش مردم سر دهند که به شعار نان، مسکن، آزادی چپ های اول انقلاب کم شباهت نیست. 
وی خاطر نشان کرد: شخصی که می خواهد رییس جمهور شود باید بتواند برنامه های خود را برای اقتصاد، سیاست داخلی، سیاست خارجی و فرهنگ کشور به صورت مکتوب و شفاف عرضه کند تا مورد قضاوت و ارزیابی کارشناسان و مردم قرار گیرد. 
غفاری به نامزدی ابراهیم رییسی هم اشاره کرد و گفت: وی هیچ طرحی برای اداره کشور ندارد و با شناختی که از ایشان دارم گمان می کند قوه مجریه همان قوه قضاییه است و می توان چرخ مملکت را با بگیر و ببند چرخاند.
وی خاطر نشان کرد: پول و نذری پخش کردن هم دردی را از اصولگرایان دوا نمی کرد و اتفافا اثر عکس دارد و به تعبیر مولوی از قضا اسکنگبین صفرا را می افزاید. ضمن اینکه جلیلی و قالیباف نیز از اقبال مردمی برخوردار نیستند.

** عملکرد دولت اصولگرای احمدی نژاد از یاد مردم نمی رود
این روحانی 66 ساله به مقایسه دولتهای اصولگرای بعد از انقلاب با اصلاح طلبان و اعتدالگرایان پرداخت و ادامه داد: قوه مجریه طی این 37 سال تنها 8 سال دست اصولگرایان افتاد و دیدیم چه بر سر کشور آمد. البته آنان اکنون از احمدی نژاد تبری می جویند ولی روزگاری وی را چراغ امید خود می دانستند تا اینکه در2 سال آخر ریاست جمهوری اش عملا از آنها انشعاب کرد و جدا شد.
غفاری اظهار داشت: اصولگرایان سخنرانان و خطیبان خوبی هستند اما در مقام عمل دارای کارآیی لازم نیستند. شما کافی است به عملکرد وزارتخانه های مختلف دولتهای نهم و دهم نگاه کنید تا ببینید چه بر سر تولید داخلی، کشاورزی، آموزش و پرورش و غیره آمد. 

** چک سفید امضا به روحانی نمی دهیم

عضو شورای مرکزی نیروهای خط امام به موضع گیری تشکل متبوعش درباره انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم اشاره کرد و گفت: قطعا نامزد ما بار دیگر حسن روحانی خواهد بود اما چک سفید امضا به وی نمی دهیم. ایشان باید چرخش بیشتری به سمت اصلاح طلبان داشته باشد چرا که طی این 4 سال به تجربه دریافت که مدارای بیش از اندازه با مخالفان اصلاحات، چه تبعات منفی ای برای دولت وی و جامعه داشت. 
غفاری گفت: وجود استانداران، فرمانداران و برخی مدیرانی که تفکرشان هیچ همسویی با ایده های روحانی نداشت امتیازات زیادی را از دست دولت یازدهم خارج کرد و وی در دولت بعدی باید از اصلاح طلبان بیشتری استفاده کند چرا که تجربه نشان داده است اصلاح طلبان لیاقت و کفایت مدیریتی بسیار بیشتری نسبت به همتایان اصولگرای خود دارند. 


نظرات بینندگان