arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۷۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۵ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۶

بلومبرگ: کنار کشیدن نامزدهای اصولگرا به نفع رئیسی مشخص نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نجفی گفت: با توجه به مشکلات داخلی و تحولات سیاسی در جهان هر چه مشارکت مردم در انتخابات بیش‌تر باشد در نشان دادن قدرت ایران موفق‌تر خواهیم بود.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، محمدعلی نجفی در این باره اظهار کرد: ما طرفداران آقای روحانی از کاندیداتوری هر فردی از آن جناج استقبال می‌کنیم؛ چرا که فکر می کنیم در وهله اول باید یک انتخابات پر شور و با حضور حداکثری مردم داشته باشیم.

وی در همین راستا ادامه داد: باتوجه به مشکلات داخلی و معضلات منطقه‌ای و تحولات سیاسی در جهان هر چه مشارکت مردم در انتخابات بیش‌تر باشد در نشان دادن قدرت جمهوری اسلامی ایران موفق‌تر خواهیم بود. بنابر این باز تاکید می کنم که ما از ورود کاندیدای اصولگرا به صحنه انتخابات استقبال می‌کنیم حالا چه آقای رئیسی کاندیدای نهایی باشند و چه دیگران.

این فعال سیاسی یادآور شد: دوقطبی که مورد نظر رهبری بود و شخصی را از حضور در انتخابات منع کردند دو قطبی مخرب بوده است تا کسی نیاید که از طریق تخریب، تهمت و شانتاژ به بعضی از معضلات جامعه دامن بزند. دو قطبی به معنای یک انتخابات کامل و رقابتی که افرادی با گرایشات مختلف کاندیدا باشند تا مردم بتوانند میان آن ها نظر خود را دنبال و فرد مورد نظرشان را هم انتخاب کنند مشکلی ندارد.

وی در پایان گفت: حتی اگر اصولگرایان به توافق برسند و رئیسی تنها کاندیدای اصولگرایان در انتخابات باشد وجود ایشان مقابل روحانی مشکلی از لحاظ دو قطبی مخرب در جامعه ایجاد نمی کند. فقط مهم است که همه کاندیداها و حامیانشان حداقل به مبانی ارزشی و اخلاقی پایبند باشند. با رعایت اصول اخلاقی مشکلی در رقابت‌ها ایجاد نمی شود.

کلید پیروزی روحانی چیست؟

همچنین انتخاب به نقل از بلومبرگ نوشت: حسن روحانی که به پایان دادن به انزوای ایران و حصول برجام مشهور است، روزگذشته از عملکرد اقتصادی خود پیش از انتخابات ریاست جمهوری دفاع کرد، رقابتی که با حضور غیرمنتظره ی یک روحانی برجسته به نام ابراهیم رئیسی مواجه شده است.

کلید پیروزی روحانی، متقاعد کردن مستعضفان به این است که فضا با او بهتر خواهد شد تا دیگران. روحانی بدون شک نیاز دارد که طیف طبقه متوسط را بیش از گذشته به خود جلب کند.

روحانی در سال 2013، موفق به کسب اکثریت ارا در مقابل کاندیداهای اصولگرا شد. او روابط ایران با جهان را عادی سازی کرد و تلاش کرد دروازه های کشورش را به روی تجارت و سرمایه گذاری باز کند.

هنوز مشخص نیست که دیگر کاندیداهای امیدوار اصولگرا به نفع رئیسی کنار بکشند. به هرحال، با پیروزی مخالفان روحانی، سیاست درهای باز ایران به خطر می افتد و مشخص نیست که ایا این پیروزی باعث لغو برجام می شود یا نه.

ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری از روز سه شنبه آغاز شده است و 5 روز به طول خواهد انجامید.

روحانی در باره کاندیداتوری خود به خبرنگاران گفت که منتظر باشند چند روزی.

براساس این گزارش، امسال، رقابت های انتخاباتی دیرتر از سال های گذشته شده است. البته هر چه روحانی زودتر کمپین خود را آغاز کند، رقبای او سریع تر علیه او بسیج می شوند.

نظرات بینندگان