arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۷۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۶ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۶

کواکبیان : حضور احمدی نژاد آمدنم را تقویت کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیرکل حزب مردم سالاری و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نام دولت خود را دولت اخلاق نامید و گفت: الف اقتصاد است. (خ) خدمت به مردم , (لام) لیاقت سالاری در پست های اجرایی و (الف) اعتمادسازی و (ق) قانون مداری است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، مصطفی کواکبیان روز جمعه پس از ثبت نام در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران افزود: خدارا شاکرم که این توفیق را به بنده عنایت کرد که یکبار دیگر خودم را در معرض انتخاب مردم قرار داده و در عرصه انتخابات حضور پیدا کنم. امیدوارم که یک انتخابات پرشوری با مشارکت بسیار گسترده مردم در 29 اردیبهشت امسال را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: من بر این اعتقادم که اساسا هر چه میزان مشارکت مردم بیشتر و حضور مردم گسترده تر باشد ما در سطح روابط بین المللی، دیپلماسی و سیاست خارجی بسیار موفق تر می توانیم عمل کنیم.

کواکبیان در ادامه به اهداف حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: بتوانم به اندازه ظرفیتی که بنده و دوستانم داریم در افزایش مشارکت مردم تلاش کنم.

وی ادامه داد: هدف دومی که بنده برای حضورم فکر می کنم این است که اولین اصلاح طلبی هستم که در عرصه انتخابات ثبت نام می کند و از اطلاعات و آماری که داشتم این هست و این مساله باعث شده است که بتوانم در عرصه انتخابات به تبیین هرچه بهتر گفتمان اصلاح طلبی تلاش کنم.

دبیرکل حزب مردمسالاری ادامه داد: به طور قطع گفتمان دولت یازدهم گفتمان اصلاح طلبانه نیست و خود دوستان دولت هم خودشان را اصلاح طلب نمی دانند. رییس دولت بارها این مساله را مطرح کرده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: معتقدم باید پرچم اصلاحات در این کشور بالا باشد و کشور نمی تواند با یک بال حرکت کند. باید هردو جناح در امور کشور نقش اجرا کنند.

کواکبیان گفت: سومین هدف بنده کمک به مردم سالاری به مفهوم واقعی کلمه در عرصه های مختلف به خصوص بحث تحزب و مساله حزب در کشور است. بنده مثل بعضی از احزاب فتوای درون حزبی ندارم که باید در انتخابات شرکت کنم.

وی یادآور شد: شورای مرکزی حداقل چندین جلسه داشتند که بنده را متقاعد کند که در این عرصه حضور داشته باشم. تا چند روز قبل هم زیاد رقبتی نداشتم از آنجا که رییس دولت دهم ثبت نام کرد، بنابراین انگیزه من برای حضور در انتخابات قوی تر شد. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: در مجلس هشتم به خوبی دولت دهم را شناختیم. بعضی ها تعجب می کنند واقعا چرا چنین کاری صورت گرفت که البته هیچ تعجبی ندارد. همان خانه نشینی ها و همان بحث هایی که در خصوص تعیین معاون اول درست شد و یا همان مباحثی که در زمینه وزیراطلاعات صورت گرفت و خیلی چیز های دیگر. 

کواکبیان اضافه کرد: سرپیچی از فرمان رهبری را از قبل هم شاهد بودیم منتها خیلی از دوستان ما را بی بصیرت می دانستند و خودشان را صاحب بصیرت ولی الان اعلام برائت می کنند. قبلا بعضی از این آقایان ته استکان ایشان را تبرکا برای شفا گرفتن می آشامیدند و حتی بعضی ها گفتند که مخالفت با ایشان مخالفت با خدا است. اینها را که یادمان نرفته است. 

وی تصریح کرد: هدف دیگری که واداشت تا من وارد عرصه شوم این است که دولت یازدهم هم برنامه محور دارد اما معتقدم که در طول نگارش برنامه ششم متوجه شدیم که کشور با 30درصد می چرخد و 70درصد را عمل نکرند. من می خواهم کسی باشم که همه برنامه را مو به مو عمل کنم .

نماینده مجلس دهم ادامه داد: تقویت امید مردم به آینده کشور از دیگر هدف های من است. آینده ای بسیار شکوفا و پیشرفته و واقعا همانطوری که در چشم انداز 20ساله به صورت سند آمده که دهمین کشور جهان تا 8سال دیگر و اولین کشور منطقه شویم. برای نیل به این امید و آرزویی که حتما می تواند تحقق یافتنی باشد پا به صحنه انتخابات گذاشتم.

کواکبیان اضافه کرد: به عنوان کشوری که الگویی برای جهان اسلام هستیم باید اخلاق را محور فعالیت های خود قرار دهیم، علت بسیاری از مشکلات حتی وقایع 88 بداخلاقی بود.

وی گفت: بنده 24 درصد برنامه هایم را فرهنگی و ورزشی قرار داده ام، 16 درصد سیاسی و حزبی، 10 درصد بین المللی و 6 درصد تحقق ساختار اداری و برنامه ریزی و 40 درصد برنامه هایم نیز اقتصادی است. در دولت و کابینه ام تمام وزرا از 55 سال بیشتر نخواهند بود و 3 نفر از بانوان را نیز به عنوان وزرا انتخاب خواهم کرد.

کواکبیان ضمن انتقاد از قانون انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: این قانون 7 سال است در مجمع تشخیص در حال خاک خوردن است و دولت نیز در ارایه لایحه جامع انتخاباتی سهل انگاری کرد.

وی در مورد رد صلاحیت خود گفت: اگر جناب میرسلیم تایید شوند حتما من نیز تایید می شوم چرا که ایشان کاندیدای حزبی است و بنده هم حزبی هستم.

دبیرکل حزب مردم سالاری در پاسخ به این که آیا به نفع کسی و یا آقای روحانی کنار می روید؟ گفت: فعلا قرار شده تا آخر بایستیم.

کواکبیان همچنین درباره این که آیا کاندیدای پوششی کسی هستید؟ اظهار کرد: به قیافه من نمی خورد که کاندیدای پوششی باشم.

نظرات بینندگان