arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۳ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۰

توصیه رییس قضا به رسانه ها برای ماه رمضان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آيت ا... آملي لاريجاني رئيس قوه قضاييه ماه رمضان را فرصت مناسبي براي تعميق ارزش‌هاي اسلامي و گسترش فرهنگ ايثار،گذشت و عطوفت دانست و گفت: از تمام خطبا، رسانه‌ها و به ويژه رسانه ملي مي‌خواهيم در فرصت پيش آمده ماه مبارک رمضان چهره واقعي ملت ايران را که سرشار از ايثارگري، عطوفت و ارزش‌هاي انساني است، ترسيم کنند.
به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی قوه قضاییه آيت ا... آملي لاريجاني با ابراز اميدواري نسبت به بهره‌مندي از مواهب ماه مبارک رمضان گفت: مناسب است در اين ماه همه خطبا، همه مبلغين و همه رسانه‌هاي عمومي بحث رحمت، عطوفت، گذشت و ايثار را در ميان مردم ترويج کنند.

رئيس قوه قضاييه با اشاره به کاهش آمار جرايم در ماه رمضان و گرايش مردم به معنويات و ارزش‌ها گفت: در اين ماه مبارک، بستر بسيار خوب معنوي فراهم مي‌شود که اميدواريم همه ما بتوانيم استفاده بيشتري از آن بکنيم و اين ماه را فرصت مناسبي در افزايش همدلي، نزديک کردن فاصله‌ها و برداشتن کينه‌ها قرار دهيم.

آيت ا... لاريجاني افزود: ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمي است تا با استفاده از بستر و فضاي معنوي اين ماه، تمام رسانه‌ها تلاش کنند تا تصويري که از اين ملت ارائه مي‌شود، يک تصوير مطابق با واقعيت باشد. و واقعيت ملت ايران يک واقعيت ديني مبتني بر پاسداشت و احترام ارزشهاي الهي و معنوي است و همه ما شاهديم که چه مقدار گذشت، ايثار و عطوفت در بين مردم کشور ما وجود دارد که شايد در کمتر ملتي پيدا بشود، در حالي که گاه مي‌شود تصويري که از ملت عزيزمان عرضه‌ مي‌کنيم تصويري خشن، ناملايم و افسرده است.

آيت ا... لاريجاني تأکيد کرد: اگر رسانه‌هاي ما مي‌خواهند واقعيت را منعکس کنند بايد در کنار انتشار برخي حوادث و اتفاقات ناخوشايند روح معنوي و سرشار از گذشت، عاطفه و مهر و محبت ايراني مسلمان را نيز در آن حدي که واقعاً معقول و صحيح است عرضه کنند.

آيت ا... لاريجاني توجه به پرهيز از اسراف در ضيافت‌هاي افظار ماه رمضان را متذکر شد و گفت: اميدوارم که تمام مردم و مسئولان و نهادها متوجه باشند که در ضيافت‌هاي ماه مبارک رمضان از اسراف پرهيز شود و سفره‌هاي افطار رنگين نباشد، چرا که به لحاظ اخلاقي در جامعه‌اي که مستمند زياد وجود دارد، پهن کردن سفره‌هاي رنگين ضرورتي ندارد و چه بهتر که به جاي آن از افراد محروم و کساني که شايد براي افطارشان جز يک نان خالي ندارند دستگيري شود.

 رئيس قوه قضاييه تأکيد کرد: حتي اگر از مال شخصي و حلالمان بخواهيم سفره‌هاي رنگين بيندازيم در حاليکه در کنارمان افراد محرومي هستند باز هم اين کار چندان اخلاقي، انساني و عاقلانه نيست و نهادها و سازمانهايي که از اموال عمومي استفاده مي‌کنند؛ حتي آنهايي که مجوز براي دادن افطار دارند نيز بايد به حداقل آن اکتفا کنند و از اموال عمومي طوري اسراف نکنند که چهره مشوشي از نظام عرضه بشود.

رئيس قوه قضاييه در ادامه صحبت‌هاي خود به مسئله دوگانگي رفتار دولت‌هاي غربي در مواجهه با حوادث کشورهاي منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: در هفته‌هاي گذشته حرکت‌هاي مردمي در بحرين، يمن، ليبي، مصر و تونس و اردن ادامه پيدا کرد و در برخي جاها هم به خشونت منتهي شد و در بحرين و ليبي ما شاهد جريان‌هاي خيلي دردناکي هستيم؛ خصوصاً در بحرين که مردم بي سلاح مورد هجوم قرار مي‌گيرند؛ اما زبان‌هايي که براي حقوق بشر در جهان بلند است در اين حوادث نه چيزي مي‌شنوند، نه چيزي مي‌گويند و انسان تعجب مي‌کند که اين مقدار دوگانگي در معيارها چه وجهي دارد.

آيت ا... لاريجاني حرکت‌هاي مردمي در کشورهاي اسلامي را خودجوش و اسلامي دانست و گفت: اين حرکت‌ها بر اساس ارزش‌هاي انساني و الهي است و کساني که ارزيابي ديگري دارند از اين حرکت‌ها، بايد ارزيابي خود را اصلاح و چشم و گوش خود را براي ديدن واقعيت‌ها باز کنند تا به خوبي ببينند که اين مردم چه مي‌خواهند و چه الگويي در مقابل چشمانشان وجود دارد.

آيت ا... لاريجاني افزود: حرکت‌هاي انقلابي مردم در اين کشورها حرکتي نيست که با خشونت طرف مقابل سرکوب و ساکت بشود و محاکمه ديکتاتورهاي مصر و تونس هم خودش مزيد بر اين عزت مسلمين شده است و راه امت اسلام را نشان مي‌دهد.

رئيس قوه قضاييه به بحران‌هاي مالي اروپا و آمريکا اشاره کرد و گفت: به سبب بحران‌هاي مالي در آمريکا و اروپا، تظاهرات و اعتصاباتي در اروپا رخ داده و خصوصاً شاهد تظاهرات يهوديان در سرزمين‌هاي اشغالي هستيم که همه اينها نويد بخش اين است که حکومت‌هاي ظالم و جبار که با زور و فريب و ظلم، خودشان را استوار نگه داشته بودند ديگر نمي‌توانند باقي باشند و اميدواريم که به زودي اين کشورها هم به سرنوشتي که همه ظالمان تاريخ داشته‌اند، دچار شوند.

 آيت ا... لاريجاني در پايان به اقدامات گروهک‌هاي تروريستي عليه ايران اشاره کرد و گفت: منافقين و گروهک پژاک متاسفانه در کشورهاي اروپايي جولان مي‌دهند و حرکت مذبوحانه‌اي را عليه جمهوري اسلامي شروع کرده‌اند که بحمدا... با تلاش نيروهاي مسلح ما سرکوب شدند و اين نشان مي‌دهدکه کشورهاي غربي که ادعاي مبارزه با تروريسم دارند، ادعايي توخالي است.

رئيس قوه قضاييه با تقدير از نخست وزير عراق در برخورد با گروهک منافقين گفت: اميدواريم که کشورهاي اروپايي هم به فکر بيفتند و رفتار دوگانه خودشان را تعديل بکنند و توقع نداشته باشند که ادعاهاي آنها در مبارزه با تروريسم مورد قبول واقع شود آن هم در حالي که خود اين کشورها حامي تروريسم هستند.

در جلسه امروز مسئولان قضايي، برنامه 5 ساله توسعه قضايي مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
نظرات بینندگان