تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۱ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۶

ناسا: زحل؛ جایی برای جایگزینی زمین

انسلادوس ششمین قمر زحل که اقیانوسی یخی را در زیر پوسته خود پنهان دارد، تازه ترین نامزد وجود حیات بالقوه است.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرآنلاین، یورونیوزناسا روز پنج شنبه اعلام کرد که فضاپیمای کاسینی موفق به شناسایی مقدار فراوان مولکول های هیدروژن در مدار انسلادوس شده است. این مقدار هیدروژن از یخ فشان های عظیمی که از این قمر بزرگ زحل شلیک می شود بدست آمده است.

لیندا اسپیلکر از دانشمندان پروژه ماموریت کاسینی می گوید: «ما حالا می دانیم که انسلادوس تقریبا دارای همه مواد تشکیل دهنده است که شما برای حیات نیاز دارید همانطور که روی زمین وجود دارد. کریس از نظر تو آیا در اقیانوس انسلادوس می تواند میکروب و یا حتی میگو وجود دشته باشد؟»

کریس گلن از دانشمندان همکار در پروژه کاسینی می گوید: «فوق العاده می بود لیندا اما ما شواهدی از وجود موجودات روی انسلادوس کشف نکرده ایم اما من بر اساس داده های ژئو شیمیایی متقاعد شده ام که این احتمال هست.»

برخی از دانشمندان معتقدند حضور قابل توجه هیدروژن احتمالا در نتیجه واکنشهای شیمیایی در اعماق دریا میان سنگ ها و آب رخ می دهد که می تواند نشانه ای از حیات میکروبی در این قمر زحل باشد.

ناسا گفته است که این کشف به معنای آن نیست که حیات در انسلادوس وجود دارد اما ممکن است شرایط مساعد برای زندگی وجود داشته باشد.