arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۷۹۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۲ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۰

بشار اسد نجات پیدا کرد

شورای امنیت سازمان ملل بعد از ناكامی در صدور قطعنامه، تنها با صدور بیانیه ای خشونت های به كار رفته علیه شهروندان سوریه را محكوم كرد و از مقامات دمشق خواست سركوب شهروندان غیرنظامی را متوقف كنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شورای امنیت سازمان ملل  بعد از ناكامی در صدور قطعنامه، تنها با صدور بیانیه ای خشونت های به كار رفته علیه شهروندان سوریه را محكوم كرد و از مقامات دمشق خواست سركوب شهروندان غیرنظامی را متوقف كنند.

به گزارش انتخاب به نقل از رویترز، شورای امنیت در این بیانیه كه روز چهارشنبه صادر شد، آورده است كه این شورا «نگران وضعیت شهروندان سوریه و عمیقاً نگران كشتار مردم است.» شورای امنیت همچنین خواستار آن شده كه تمامی خشونت‌ها متوقف شود و دو طرف از هرگونه ابراز خشونت دوری كنند.

آن طور كه شبكه جهانی بی بی سی گزارش كرده بود، كشورهای اروپایی خواستار قطعنامه‌ای برای محكومیت دمشق بودند، ولی به دلیل عدم همراهی روسیه نتوانستند به آن برسند.

روسیه تنها حاضر به صدور بیانیه‌ای در زمینه خشونت‌ها در سوریه بود و اعلام كرده بود كه با هیچ گونه قطعنامه‌ای همراهی نخواهد كرد.

با این حال دیپلمات‌های غربی، از شكسته شدن سكوت شورای امنیت در مورد سوریه استقبال و آن را اقدامی روبه جلو ارزیابی كرده‌اند.

بیانیه شورای امنیت در محكومیت خشونت‌ها در سوریه از حمایت ۱۴ عضو این شورا برخوردار بود و تنها لبنان به آن رأی ممتنع داد.

لبنان، كشور همسایه سوریه كه در طول چند ماه اخیر در مورد اعتراض‌های سوریه، موضع سكوت اختیار كرده است،  با استناد به یك ماده حقوقی سازمان ملل، از امضای آن سر باز زد.

در بیانیه شورای امنیت سازمان ملل، از تمامی طرف‌های درگیر خواسته كه از خشونت پرهیز كنند و «اقدامات مقابله به مثل، از جمله حمله به ساختمان‌های دولتی» را متوقف كنند. موضوعی كه به نوشته رویترز، برای راضی كردن كشورهایی چون روسیه كه خواهان حفظ تعادل در لحن بیانیه شورای امنیت بودند، در آن گنجانده شده است.

بر اساس گزارش رویترز، در پنج ماهی كه اعتراض‌ها ادامه دارد، چین و روسیه و چند كشور غیرمتعهد با هرگونه صدور قطعنامه در محكومیت دمشق، مخالفت كرده‌اند.

روسیه استدلال می‌كرد كه حاضر نیست قطعنامه دیگری تصویب شود كه به راه حلی چون لیبی منجر شود و راه را برای حمله نظامی به سوریه هموار كند.

روسیه علاوه بر این آفریقای جنوبی، هند و برزیل را هم با خود همراه كرده بود، اما به گفته دیپلمات‌های غربی، كشتار خونین در حماه در تغییر موضع این كشورها علیه دمشق، مؤثر بوده است.

بیانیه شورای امنیت هیچ‌گونه اقدامات بازدارنده و یا تنبیهی در خود ندارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
هيچكس
|
-
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
0
22
مگه سوريه خبريه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
0
18
ترا خدا...خیلی خیلی خوشحال شدم که خطر از بیخ گوش اسد گذشت..طفلی تازه میخواست یه 40-50 سال دیگه حکومت جمهوری پادشاهی خودشو ادامه بده....!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
0
22
عاقبت به مانند دیگر دیکتاتورها به بالای دار خواهد رفت.
پاسخ ها
اسدالله
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۴
دیر یازود داره اما سوخت وسوز نداره.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۴
0
3
عاقبت دیکتاتوریها درظلم وستم به مردم همچون عاقبت قاچاقچیان است که بعداز جمع مال وافر وبگیروبزنها یکدفعه گرفتارعدالت میشودوجان ومال خود وحتی جان ومال خانواده واطرافیانش ازدست میدهندونیست ونابود میشوند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۴
0
2
بشار اسد مثل شیر در مقابل فتنه گران ومزدوران اسرائیل ایستادگی می کند.این وظیفه ایست که مردم سوریه به دوش او گذاشته اند.
مگه کشتن یه عده محارب که اموال عمومی را آتش می زنند چه اشکالی دارد؟
بنده که به شخصه از مظلومیت بشار اسد در برابر شورشیان خون گریه می کنم.
پاسخ ها
علي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۵
من خودم حامي نظام سوريه ام ولي شما از اسد حمايت نكني سنگين تره گند زدي با اين استدلالت.
نظرات بینندگان