arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۸۱۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۳ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۰

روابط فاميلي و راي اعتماد به وزير

راي اعتماد ديروز نمايندگان مجلس به وزير نفت، ابعاد مختلفي داشت و سيماي كلي مجلس را در مواجهه با برخي مسائل به تصوير كشيد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حسين نيك پور در روزنامه جام جم نوشت: راي اعتماد ديروز نمايندگان مجلس به وزير نفت، ابعاد مختلفي داشت و سيماي كلي مجلس را در مواجهه با برخي مسائل به تصوير كشيد.

 به عنوان مثال نمايندگان نشان دادند حضور يك فرمانده سپاه در راس يك وزارتخانه را به منزله دخالت نظاميان در سياست نمي دانند، آنها نشان دادند لجاجتي با دولت ندارند، اما گذشته از اين مسائل مجلسي ها ديروز نشان دادند كه پارلمان جاي فاميل بازي نيست و مواضعي كه نمايندگان در قبال مسائل مختلف اتخاذ مي كنند، فارغ از روابطي است كه آنها در خارج از مجلس دارند، در همين زمينه بود كه رئيس مجلس شوراي اسلامي در جلسه ديروز در اقدامي منحصر به فرد، به عنوان نماينده موافق وزير پيشنهادي نفت درخواست وقت كرد و پس از دفاع همه جانبه از رستم قاسمي به عنوان وزير نفت، از نمايندگان خواست كه به او راي نمادين بدهند.

    اين اقدام علي لاريجاني پس از آن صورت گرفت كه علي مطهري كه برادر همسر لاريجاني است با حضور در پشت تريبون سخناني را در مخالفت با حضور قاسمي در راس وزارت نفت بيان كرده بود.

جالب اين كه پس از دفاعيات لاريجاني از وزير پيشنهادي نفت، علي اكبر اولياء، نماينده يزد كه براي مخالفت با وزير نفت وقت گرفته بود، فضاي مجلس را سنگين احساس كرد و از سخنراني انصراف داد و همين مساله باعث شد تا لاريجاني به احمد توكلي هم كه مي خواست در موافقت وزير نفت صحبت كند، وقت ندهد.

بعد از اين اتفاق، توكلي كه يكي از اقوام مادري لاريجاني است در تذكري با اين تعبير كه رئيس مجلس شوراي اسلامي، وقت نماينده موافق را ضايع كرده است از لاريجاني انتقاد كرد.

    اگر شما برنامه راي اعتماد مجلس به وزرا را كه از راديو فرهنگ مستقيم پخش مي شد، گوش مي كرديد متوجه مي شديد كه اتفاقات ديروز حتي از سوي نمايندگان مجلس نيز مورد توجه قرار گرفته بود؛ زماني كه هنگام شمارش آرا، يكي از اعضاي هيات رئيسه در گفتاري دوستانه با يكي ديگر از نمايندگان در مورد دفاع لاريجاني از وزير پيشنهادي نفت گفت: امروز رئيس، سنگ تمام گذاشت گر چه اين نماينده در ادامه نيز جمله اي گفت كه اگر مي دانست صحبت هاي او در راديو پخش مي شود حتما چنين جمله اي را به كار نمي برد، اما به هر حال مسائلي كه ديروز در زمان راي اعتماد به وزير نفت پيش آمد نشان داد اتهاماتي كه از سوي برخي افراد در مورد روابط فاميلي برخي نمايندگان مطرح مي شود، صحت ندارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
0
11
عجب دموکراسی عمیقی!
ناشناس
|
Australia
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
0
0
آفرین کیف کردیم که در این کشور متمدن مردم سالار زندگی می کنیم. بابا ایول داره!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۴
0
4
خدایابه مردم عزیزایران رحم کن
ناشناس
|
Canada
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۴
0
4
جالب است به وزیری برای اینکه روی دیگران را کم کنند رای میدهند نه به خاطر تخصص ایشان
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۴
0
0
خوبیش اینه که مسولین مملکت ما هر روز هنگام کار و خدمت! به مردم صله ارحام هم بجا می اورند!!
نظرات بینندگان