arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۸۷۲۵
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۶ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۶

تاکید استفاده از شیوه های نوین مدیریتی در صنعت بیمه

سلسه مراتب و رشد افراد در صنعت بيمه بايد مبتني بر اصول باشد و انجمن حرفه اي صنعت بيمه با پيشنهادات خود مي تواند در اين حوزه نقش خوبي ايفا كند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 دكتر همتي، رئيس كل بيمه مركزي در گردهمايي انجمن حرفه اي صنعت بيمه بر لزوم كار مطالعاتي و استفاده از شيوه هاي نوين مديريتي در صنعت بيمه تاكيد كرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل بيمه مركزي، دكتر عبدالناصر همتي در اين نشست گفت:  بايد براي پيشبرد اهداف صنعت بيمه، كار مطالعاتي انجام دهيم و از شيوه هاي نوين براي اداره صنعت بيمه بهره برد.

وي افزود: سلسه مراتب و رشد افراد در صنعت بيمه بايد مبتني بر اصول باشد و انجمن حرفه اي صنعت بيمه با پيشنهادات خود مي تواند در اين حوزه نقش خوبي ايفا كند.

دكتر همتي تصريح كرد: انتظار ميرود در زمينه فرصت ها و تهديدات صنعت بيمه، اجماع كارشناسي وجود داشته باشد تا بتوان از فرصت ها به خوبي بهره برد و بر تهديدها غلبه كرد.

وي افزود: يكي از موضوعات روز صنعت بيمه، اجرايي نمودن آيين نامه حاكميت شركتي است، اين مهم در جلسه اخير شوراي عالي بيمه مطرح شد و به نظر ميرسد چنين مسائل مهمي بايد از سوي انجمن حرفه اي صنعت بيمه پيشنهاد شود و آن را از بيمه مركزي به عنوان نهاد ناظر درخواست كنند.

دكتر همتي در خصوص عدم رعايت نرخ فني از سوي شركت هاي بيمه گفت: رعايت نرخ فني يكي از اصول اخلاق حرفه اي است و به نظر من نبايد نهاد ناظر اين را به شركت هاي بيمه تذكر دهد، بلكه بايد از پتانسيل هاي انجمن حرفه اي كه افراد برجسته و كارشناس آنرا تشكيل داده اند در اين زمينه استفاده شود تا با تكيه بر روش هاي نوين مديريت ريسك اين معضل در صنعت بيمه بر طرف شود.

وي در خصوص بحث آموزش نيروي انساني صنعت بيمه گفت: ما نياز به آموزش داريم و پژوهشكده بيمه نيز اماده همكاري با انجمن براي برگزاري دوره هاي آموزش حرفه اي مديران صنعت بيمه است.

رئيس كل بيمه مركزي در پايان خواستار پيشنهادات فني و تخصصي از سوي كارشناسان خبره صنعت بيمه براي ارتقاء بيشتر اين صنعت شد.
نظرات بینندگان