arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۸۸۰۲
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۳ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۶

کره شمالی: صلح را گدایی نمی کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر خارجه کره شمالی اعلام کرد هرگز تسلیم سیاست های خصمانه آمریکا نمی شویم.

به گزارش انتخاب به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ «هان سانگ ریول» در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره گفت: کره شمالی خواهان صلح است ولی هرگز صلح را گدایی نمی کند.

وی افزود: اگر آمریکا به هر شکلی به کره شمالی حمله کند، پاسخ این کشور به صورت حمله نظامی در اراضی آمریکا و پایگاه های این کشور در شبه جزیره کره یا ژاپن خواهد بود.
وی در پاسخ به این پرسش که شروط کره شمالی برای بازگشت به گفتگوهای شش جانبه چیست،گفت: گفتگوهای شش جانبه برای عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح هسته ای سالهاست که مرده به دنیا آمده بود و دیگر چیزی به نام گفتگوی شش جانبه وجود ندارد. سلاح هسته ای که داریم، کالایی نیست که با دلار آمریکا مبادله شود. همچنین سلاح هسته ای ما یک کالای سیاسی نیست که بر روی میز گفتگوها با هدف از بین بردن سلاح ما خرید و فروش شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پس از حمله موشکی آمریکا به سوریه به دنبال راه هایی برای آرام کردن تنش با آمریکا هستید،گفت: ما عاشق صلح هستیم ولی هرگز این صلح را گدایی نمی کنیم بلکه از صلح و امنیت کشور خود با توانی که داریم دفاع و به صورت مثبت در استقرار صلح و امنیت در جهان مشارکت می کنیم. باید دولت ترامپ در آمریکا با چشمان باز به جهان بنگرد. دوره تسلیم کردن طرف مقابل با اشاره به توان نظامی سپری شده است. در صورتی که دولتمردان و تجار آمریکا فکر می کنند با تهدیدات نظامی یا اعمال تحریم ها می توانند ما را بترسانند باید بدانند که این تهدیدات هیچ سودی ندارد همان طور که سیاست های باراک اوباما در رویارویی با ما به شکست راهبردی و ذلت آوری رسید.

معاون وزیر خارجه کره شمالی در پاسخ به این پرسش که در صورتی که آمریکا حمله ای به مانند حمله موشکی به سوریه، این بار به کره شمالی داشته باشد چه پاسخی خواهید داد،گفت: ارتش ما برای پاسخ به تحرکات نظامی آمریکا در آماده باش کامل قرار دارد و در صورتی که احساس کنیم تحرکی برای حمله به حاکمیت ما وجود دارد، ارتش ما حملات نظامی بی رحمانه ای علیه متجاوزان آمریکا در هر نقطه ای شامل اراضی این کشور یا پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه شبه جزیره کره یا ژاپن و غیره خواهد داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که میزان تاثیر تحریم های بین المللی بر شهروندان کره شمالی و تلاش های پیونگ یانگ برای توسعه کره شمالی چیست، گفت: ما با محاصره و فشارهای اقتصادی تحمیلی آمریکا و دیگر کشورهای غربی روبرو هستیم و هر چه قدر این کشورها بر ما فشار بیاورند، مردم کره شمالی با قدرت خواهند ایستاد چرا که کره شمالی یک کشور سوسیالیستی بزرگ است و ما توان عظیمی در تقویت خود داریم. من در یک کلمه می گویم دلیل قدرت عظیم ملت کره شمالی در این است که این کشور مسئولان با تجربه و حکیمی نظیر رهبر کیم جون اون دارد و دولت و ملت کره شمالی متحد و هم دل هستند. ما ارتش قوی داریم که پیروزی نهایی را برای ما رقم می زند.

هان سانگ ریول در پاسخ به این پرسش که برنامه ریزی شده بود هیئت کره شمالی به واشنگتن سفر کند، آیا همچنان احتمال چنین سفری وجود دارد و آیا پیش بینی می کنید دیداری میان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با کیم جون اون رهبر کره شمالی برگزار شود به ویژه آنکه ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود وعده چنین دیداری را داده بود، گفت: در صورتی که آمریکا سیاست های خصمانه خود را علیه کره شمالی متوقف نکند هیچ احتمالی در برگزاری دوجانبه در هیچ سطحی وجود ندارد. شرط اصلی برگزاری این دیدارها این است که آمریکا به سیاست های خصمانه خود پایان دهد. باید دولت ترامپ نگاه بازی به جهان داشته باشد و دوره وادار کردن طرف مقابل به پذیرفتن مسئله ای با اشاره به استفاده از توان نظامی سپری شده است.
نظرات بینندگان