arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۹۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۳ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶

معاون وزیر خارجه روسیه: رویکرد اخیر واشنگتن نسبت به ایران، غیر سازنده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو برای پیشبرد اجرای برنامه اقدام مشترک با جدیت تلاش می کند و امیدوار است که واشنگتن دریابد این توافق کاملا ضروری است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه روز جمعه در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس اظهار کرد: ما اطلاعاتی دریافته‌ایم که نشان می‌دهد واشنگتن در حال بررسی دوباره توافق هسته‌ای با ایران است. مسکو امیدوار است که این تحلیل و بررسی‌ها به این منجر شود که واشنگتن دریابد توافق هسته‌ای ضروری و برای افزایش صلح بین‌الملل و ثبات در منطقه ضروری و حیاتی است.

ریابکوف افزود: مسکو در کنار دیگر طرف‌های توافق هسته‌ای برای پیشبرد اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تلاش می‌کند.

وی همچنین گفت: مسکو از تلاش واشنگتن برای قرار دادن مسائل مربوط به اجرای برجام و یک سری دیگر از ادعاهای غیر هسته‌ای درباره تهران در یک دستور کار واحد به شدت انتقاد می کند و بر این باور است که این مسیری غیر سازنده است و به شدت با آن مخالفت خواهد کرد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: مسکو همچنین سوالاتی جدی از نمایندگان آمریکا به ویژه درباره اقدامات قانونگذاران مالی آمریکا دارد که بر سر راه پروژه‌های اقتصادی که تجارت و قوانین آمریکا بر این باور است، این پروژه‌ها می‌تواند به برنامه هسته‌ای ایران مربوط باشد، مانع تراشی می‌کند.

وی تصریح کرد: ما با این رویکرد که مسائل مختلف در یک دستور کار واحد بررسی شوند، مخالفیم و آن را غیر سازنده می دانیم. ما از واشنگتن می‌خواهیم که به این انتقادات ما توجه کند.

به گزارش تاس، این اظهارات پس از آن مطرح شده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته از شورای امنیت ملی این کشور خواست تا برنامه جامع اقدام مشترک را مورد بررسی قرار دهد.

ترامپ روز پنجشنبه گفت: ما توافق هسته‌ای را با دقت بسیار بالا بازبینی خواهیم کرد و در آینده نه چندان دور درباره آن حرفی برای گفتن خواهیم داشت.

نظرات بینندگان