arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۹۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۲ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۰

سپاهان - استقلال؛ برنده واقعي چه تيمي بود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سپاهان-استقلال. اولين پرده حساس ليگ برتر. دوباره ورزشگاه آهني فولاد شهر اصفهان. تقابل ميان غول هاي ليگ. يکي قهرمان و ديگري نايب قهرمان.استقلال بازي را طوفاني آغاز کرد. مجتبي جباري دقيقه 4 اعلام جنگ کرد. ناگهان به قلب دفاع سپاهان زد و در يک چشم برهم زدن بنگر و سيد جلال را با دو سر توپ زيبا از جريان بازي خارج کرد. همين صحنه کافي بود تا خ³ هادي عقيلي را در قلب دفاع سپاهان احساس کنيم.

سپاهان ديگر آن تيم دست نيافتني فصل قبل نبود.هرچند آن تيم پر زرق و برق هم در تهران به بد وضعي به استقلال باخت.استقلال با انگيزه هاي متفاوتي گام به ليگ برتر گذاشته است. در همان دقايق آغازين مي شد تفاوت هايي را نسبت به فصل قبل احساس کرد. ترکيب دو تيم را مرور مي کنيم. سپاهان ديگر ستاره هاي خود را در اختيار ندارد. اما با لشگري کامل قدم به ميدان گذاشته است. از آن سو استقلال به شدت در مضيقه بودن را لمس مي کند. تنها 5 بازيکن روي نيمکت نشسته اند! ترکيب اصلي آبي ها آن چيزي نبود که انتظار داشتيم. نه خسرو حيدري هست،نه فريدون زندي. از پسر کويتي هم خبري نيست. ميلاد ميداودي هم مصدوميت هفته نهم فصل دهم را هنوز با خود دارد.

پرويز مظلومي ترکيبي از سر ناچاري را روانه ميدان کرده است.حتي فرهاد هم آن قدر آماده نبود که در اولين ايستگاه از ابتدا وارد ميدان بشود. ترکيب استقلال شگفت زده مان مي کند. محسن يوسفي و جوادشيرزاد از ابتدا در ترکيب اصلي . به اين دو مي توانيد اسماعيل شريفات را هم اضافه کنيد. بازيکناني که توقع نمي رفت از ابتدا در ترکيب اصلي قرار بگيرند. اما انگار نبض بازي در دستان اين 3 نفر است. اولين جرقه را محسن يوسفي مي زند.
نتيجه آنکه آرش برهاني در دقيقه 26 در موقعيت تک به تک قرارمي گيرد. بوي گل به مشام مي رسد اما توپ راهي به دروازه نداشت. اسماعيل شريفات شگفتي ها را تکميل مي کند. حرکت هاي پي در پي از راست. او مي خواهد نبود خسرو را جبران کند. محو تماشاي بازي او مي شويم. شريفات يک موقعيت تر و تميز ديگر براي برهاني ساخت اما کو دقت؟!

آرش بي دقتي اش را هنوز با خود دارد.اما انصافا بازيکن خطرناکي است! نيمه اول رو به پايان است. هيچ حرکت منسجمي از سپاهان نمي بينيم. دوباره استقلال ،دوباره موقعيت گل! بازهم آرش برهاني نتوانست در واپسين دقايق از موقعيت بهره بگيرد.

نيمه اول با برتري استقلال به پايان رسيد.استقلال تا مرز پيروزي پيش رفت اما به هدف نرسيد. نيمه دوم بارديگر با يورش آبي ها آغاز مي شود. آيا قفل دروازه سپاهان مي شکند؟ آرش برهاني اين بار در قامت پاسور ظاهرشد، توپ را در فضايي عالي زير پاي يوسفي مهيا کرد ،يوسفي در شرايط تک به تک قرار گرفت اما شوت او با کمترين فاصله ممکن از بالاي دروازه اوت شد.

برتري استقلال کامل مي شود اما سپاهان ناگهان پاسخ اين همه بي دقتي را داد.حوالي دقيقه 65 فابيو جانواريو از هجمه اي که در 18 قدم استقلال ايجاد شد نهايت بهره را جست و در دو قدمي با شوتي سهمگين دروازه رحمتي را فرو ريخت. يک موقعيت يک گل! استقلال تاوان سختي را بابت فرصت سوزي هايش از دست داد.

سيدصالحي حوالي دقيقه 70 مي توانست تيرخلاص را برپيکر استقلال شليک کند تا خوش شانسي هاي سپاهان و لوکا تکميل بشود اما ضربه سر مواج او راهي به دروازه نداشت. انگار ديگر ناي دويدن ندارند. پرويز مظلومي فرهاد مجيدي را به ميدان فراخواند. فرهاد نا آماده جان تازه اي به خط آتش استقلال بخشيد.نتيجه آن مي شود که استقلال مزد حملات خود را در دقيقه 84 مي گيرد.

شريفات ساخت آرش اين بار با سرنواخت! سپاهان يک - استقلال يک! دقايق ديگر به آبي ها امان نمي دهد. اولين پرده در حال پايين آمدن است. نمايش به اتمام رسيده است و سرانجام سوت ممتد قهرماني توپ را ازحرکت متوقف مي کند. مهم ترين بازي ليگ به تساوي انجاميد. برنده واقعي کدام تيم بود؟ استقلال ميهمان يا سپاهان ميزبان؟
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۵
0
0
برنده واقعی سپاهان بود که نباخت و یک امتیاز گرفت.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۵
0
0
استقلال برنده واقعی بود. از آمار بازی برین ببینین.
نظرات بینندگان