arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۲ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۰

کورس اتومبيل ها در کنار آسمانخراش ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
*اشکان کيهان
شهر نيويورک خود را نامزد برگزاري گرندپري هاي فرمول يک کرده است. درصورت موافقت با گرندپري نيويورک، شروع مسابقه از خيابان پنجم اين شهرخواهد بود و مسيرمسابقه با عبور از کنار آسمانخراش هاي بزرگ اين شهر و جايي که برج هاي دو قلوي مرکز تجارت جهاني وجود داشتند، تکميل خواهد شد.

شايد حتي پل بروکلين هم در اين مسير گنجانده شود. وال استريت ژورنال در مورد اين ماجرا نوشت که موضوع برگزاري رقابت هاي فرمول يک در شهر نيويورک ايده اي قديمي است ولي گرندپري فرمول يک در نيويورک تقريبا به حالت مد در آمده است. در تقويم سال 2012 ميلادي رقابت هاي فرمول يک ، ايالات متحده يک گرندپري در آستين تگزاس در اختيار دارد و حالا با اصرار و تلاش هاي برني اکلستون اين کشورمي خواهد هميلتون، آلونسو و فتل را به نيويورک هم بکشاند. البته اين پروژه تا سال 2013 به واقعيت تبديل نخواهد شد. شايد همين اتفاق سبب شد ميشائيل شوماخر انگيزه تازه اي براي ادامه حضورش دررقابت هاي فرمول يک حداقل تا 2 سال ديگر داشته باشد.

مجله اوتواسپرت اولين رسانه اي بود که خبر ايده برگزاري يک گرندپري زير مجسمه آزادي را مطرح کرد. به گزارش اين مجله، اکلستون ماه گذشته مذاکراتي براي بررسي احتمال انجام يک گرندپري در نيوجرسي داشته است. شهردار ويهاوکن و وست نيويورک، ريچارد ترنر و فليکس روکانو هم مذاکرات با گروهي سرمايه گذار به سرپرسي لئو هيندري جونيور را براي برپايي اين گرندپري تأييد کرده اند و قرار است اين مسابقه در خيابان هاي شهر نيويورک، درست مثل آنچه درموناکو، والنسيا، مونترال و سنگاپور رخ مي دهد، انجام شود. اين دو شهردار در بيانيه مشترکي که در اين رابطه صادرکرده اند، انجام اين گرندپري را به منزله اقدامي مناسب به منظوربهبود شرايط اقتصادي شهروندان دانسته اند.

آخرين گرندپري فرمول يک درايالات متحده درسال 2007 در ايندياناپليس برگزار شده و در صورت موافقت با برگزاري گرندپري نيويورک، با توجه به اينکه استين هم در تقويم گنجانده شده، ايالات متحده از 2 گرندپري برخوردارخواهد شد.

شايد تا روزي که به برگزاري گرندپري درمنهتن چند قومي چراغ سبزنشان داده شود، تيم فراري با اولين راننده تيره پوست تاريخ خود دراين رقابت ها حاضر باشد. هميلتون روز پنجشنبه درگفتگويي با نشريه آس گفت که هيچ پروژه کوتاه مدتي براي پيوستن به تيم فراري در ذهن ندارد ولي اعتراف کرد که هيچ چيز در مورد آينده معلوم نيست. با اينکه پيوستن به فراري در برنامه هاي او قرار نگرفته ولي در اينکه فراري تيم فوق العاده اي است شکي نيست.
نظرات بینندگان