arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۰۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۱ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶

کره‌شمالی در حال آمادگی برای آزمایش هسته‌ای است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دپارتمان موسسه آمریکا - کره در دانشگاه جانز هاپکینز اعلام کرد، پیونگ‌یانگ احتمالا در هر لحظه و با دریافت دستور از کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، ششمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام خواهد داد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، روزنامه دونگ آ ایلبو چاپ کره جنوبی روز دوشنبه گزارش داد کره شمالی فعالیت‌ها را در سایت آزمایش‌های هسته‌ای خود در پونگیه ری افزایش داده است.

خبرگزاری تاس از سئول گزارش داد این روزنامه این مطلب را بر اساس تحقیق کارشناسان دانشگاه جانز هاپکینز اعلام کرد. دپارتمان موسسه آمریکا-کره در دانشکده مطالعات پیشرفته بین‌الملل جانز هاپکینز با تحلیل تصاویر ماهواره ای اخیر از این منطقه اعلام کرد پیونگ‌یانگ احتمالا در هر لحظه و با دریافت دستور از کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، ششمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام دهد.

بر اساس این اعلام بهترین تاریخ احتمالی برای انجام این آزمایش هسته‌ای بین تاریخ ۲۵ آوریل، سالگرد تاسیس ارتش خلق کره‌شمالی و نهم ماه مه، روز انتخابات ریاست جمهوری در کره‌جنوبی است.تنش‌ها در شبه جزیره کره بعد از این که کره شمالی در اوایل سال ۲۰۱۶ یک آزمایش هسته‌ای انجام داد رو به افزایش نهاد. پیونگ یانگ بعد از این آزمایش، موشکی بالستیک را که حامل ماهواره بود شلیک کرد. پیونگ یانگ در سپتامبر ۲۰۱۶ نیز آزمایش هسته‌ای دیگری انجام داد و در طول سال نیز بیش از بیست موشک دیگر شلیک کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری کره‌جنوبی: برای ازسرگیری گفت‌وگوهای شش جانبه تلاش می‌کنم

به گزارش خبرگزاری رویترز از سئول، یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد در صورتی که در انتخابات ماه مه پیروز شود برای ازسرگیری گفتگوهای شش جانبه در زمینه خلع سلاح شبه جزیره کره تلاش خواهد کرد.

آن چئول سو در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد: «چنانچه رئیس‌جمهور شوم ضمن حفظ سیاست تحریم‌ها، گفت‌وگو و تقویت همکاری با کشورهای همسایه، برای ازسرگیری گفت‌وگوهای شش‌جانبه تلاش خواهم کرد.»

وی افزود: با ازسرگیری مذاکرات شش‌جانبه برای حل مسئله کره‌شمالی پیش از آنکه حل این مسئله غیرممکن شود، در جهت توقف برنامه تسلیحات هسته‌ای و آزمایش‌های هسته‌ای کره‌شمالی، بازگشت بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کره‌شمالی و بازگرداندن دوربین‌های نظارتی اقدام خواهم کرد.

نظرات بینندگان