arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۰۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶

قالیباف: اینک ایران از نظر فناوری علوم در ردیف 5 کشور اول دنیاست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قالیباف گفت: بعد از دفاع مقدس حتی به جایگاهی رسیدیم که ماهواره را در مدار قرار دادیم و معلوم است مردم و نظام ما ظرفیت بالایی دارد. 

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، محمد باقر قالیباف عصر دوشنبه در مسجد امیرالمومنین (ع) قم گفت: باید فرد مجرب و دارای سابقه مدیریتی بالا را در 29 اردیبهشت برای ریاست جمهوری انتخاب کرد زیراکه رئیس قوه مجریه همه امور مدیریتی کشور عهده دار می شود. 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری وعده ایجاد پنج میلیون شغل در کشور داد و گفت: کسانی که می گویند نمی توان پنج میلیون شغل در کشور ایجاد کرد به خاطر این است گه نگاه آنها به جای دیگری است. 

قالیباف گفت: اگر نتوان پنج میلیون شغل در کشور ایجاد کرد این همه جوانی که هر سال از دانشگاه ها فارغ التحصیل شده و وارد بازار کار می شوند باید چه کار کنند؟ 

وی در ادامه با اشاره به جایگاه ویژه جمهوری اسلامی در ساختار بین المللی گفت: امروز بدون نقش ایران، هیچ ابرقدرت و یا قدرت منطقه ای نمی تواند تصمیمی را اتخاذ و اجرایی کند و این افتخار بزرگی برای ایران و انقلاب اسلامی است. 

این در حالی است که دشمنان همیشه تلاش می کردند نظام جمهوری اسلامی پیشرفت نداشته باشد ولی امروز به برکت مجاهدت های مردم، رهبری های امام و رهبری کار را به جایی رسانده که در ساختار بین الملل، ملت غیور ایران تاثیرگذار هستند. 

قالیباف گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری، کشور ما و نظام جمهوری اسلامی نیازمند یک تحول و انقلاب اساسی در عرصه اقتصادی هستند. 

وی افزود: ریشه افتخارهای بزرگ مردم ایران این بود که آنها در صحنه حضور داشتند وحضور آنها، تشریفاتی نبود، به عنوان نمونه در دفاع مقدس، مردم در همه سطوح حضور پیدا کردند. 

قالیباف یادآورشد: در همان زمان دفاع مقدس، دانشگاه، مهندسان و حوزه و همه ظرفیت های مردمی پای کار آمدند، ما آن زمان حتی یک خمپاره 60 هم نداشتیم و نمی توانستیم تولید کنیم ولی وقتی مردم وارد صحنه شدند به جایی رسیدیم که قبل از اتمام جنگ به تکنولوژی های جدیدی دست پیدا کردیم. 

قالیباف خاطرنشان کرد: ما درحوزه های دیگر مانند کشاورزی وگیاهان دارویی شرایط استثنایی در کشور داریم و بیش از 90 درصد گونه های گیاهان دارویی در کشور ما بوده و به صورت انبوه قابلیت تولید نیز دارد و باید از همه ظرفیت ها برای بهبود اقتصادی مردم استفاده کرد. 

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا 29 اردیهشت ماه سال جاری برگزار می شود. 

نظرات بینندگان