arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۰۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۶ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۰

تكذيب حذف ۱۳ رشته دانشگاهي علوم‌ انساني

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو هيئت رئيسه كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در خصوص خبرهايي مبني بر حذف ۱۳ رشته علوم انساني گفت: فقط روند توسعه اين ۱۳ رشته دانشگاهي جهت منطبق شدن با باورها و التزامات بومي كشور كه از خواسته هاي مقام معظم رهبري است،‌ متوقف شده است.

عليرضا سليمي نماينده محلات و دليجان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با تكذيب حذف ۱۳ رشته دانشگاه علوم انساني گفت: اين ۱۳ رشته حذف نشده، بلكه براي بازنگري اين رشته ها و منطبق كردن‌ آن با باورها و التزامات بومي كشور، توسعه آنها در دانشگاههاي جديد، متوقف شده است.

وي با اشاره به تشكيل كارگروه هايي براي بررسي رشته هاي درسي كه منابع آن برگرفته از انديشه هاي غرب است، افزود: با توجه به اهميت علوم انساني و بدليل تعيين رويكردها و هويت بخشي اين رشته، كميته هاي پيگيري، مسئله تغيير متون را به سرعت رسيدگي مي كنند تا اين مشكل هر چه سريعتر از بين برود.

عضو هيئت رئيسه كميسيون آموزش در خصوص فوايد تغيير متون درسي رشته علوم انساني اظهار داشت:‌ دانشجوياني كه با اين متون آموزش مي بينند، انسان هايي مي شوند با انديشه غربي و گرايش آنها به فرهنگ غرب خواهد بود لذا ايجاد تغييرات در كتب و دروس رشته علوم انساني ضروري است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
PORTUGAL
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۵
0
1
سایپا هم گفت تولید پراید متوقف شده ، فقط سایپا 111و 121و 131و141و . . . ساخته میشود !!!!!!
نظرات بینندگان