arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۶ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۰

عموهاي فيتيله اي به شبکه سينماي خانگي مي روند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عموهاي فيتيله اي بزودي با ارائه يک برنامه هفتگي به نام  " خنده، گريه، يه قصه " در شبکه سينماي خانگي به نزد بچه هاي ايراني بازمي گردند.

به گزارش خبرنگار ما حميد فروتن، محمد مسلمي و حميد گلي اعضاي گروه سه نفره نمايش کودک که به عموهاي فيتيله اي معروف شده اند شامگاه جمعه در نشستي خبري درخصوص فعاليت جديد خود که از پاييز وارد شبکه سينماي خانگي خواهد شد توضيح دادند.

گلي با اشاره به اين که در اروپا سالانه 200 فستيوال نمايش کودک برگزار مي شود و در اتريش شهرکي براي نمايش و بازي بچه ها ساخته شده گفت: اين در حالي است که تمامي فعاليت تئاتر کودک در ايران به 3 سالن کوچک در تهران ختم مي شود .

وي مضامين برنامه هاي ضبط شده را اخلاقي، رفتاري و تربيتي همراه با جنبه تفريحي و سرگرم سازي اعلام و مخاطبان اين برنامه ها را بچه هاي 7 تا 12 سال پيش بيني کرد.

به گفته وي فاز اول اين مجموعه در 20 قسمت به مدت 5 ماه عرضه خواهد شد و در اين مدت هرماه يک برنامه خيريه در يکي از سالن هاي نمايش تهران برگزار خواهد شد.

فروتن نيز گفت: اساس کار ما از سال هاي دور بر اين بود که وقتي تماشاچي را بايد به زور به سالن نمايش بياوري، بهتر است نمايش را نزد تماشاچي ببريم به همين خاطر در طول اين سال ها در يک دوره با کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان همکاري کرديم و در دوره اي ديگر خودمان به گوشه گوشه کشور سفر کرديم و براي بچه ها نمايش اجرا کرديم و آفيش بروشور ما چندين هزار تماشاچي از دو نسل در همه جاي اين سرزمين اند.

وي با انتقاد از اين که سينماي خانگي، بار فرهنگي چنداني براي کودکان به همراه نداشته است گفت: تصميم گرفتيم براي نخستين بار از بستري که در سينماي خانگي آماده شده است استفاده کنيم و نمايش ها را به خانه ها بفرستيم .

در اين نشست مريم سعادت به عنوان کارگردان ميان بخش هاي نمايشي کوتاه، محمدرضا شمس، امير مشهدي عباس و ساغر مختاري به عنوان نويسندگان و آريا عظيمي نژاد به عنوان سازنده موسيقي، اعضاي گروه تهيه کننده اين مجموعه به پرسش هاي خبرنگاران پاسخ دادند.

مريم سعادت گفت: براي اين مجموعه 52 قسمت ميان برنامه 5 تا 7 دقيقه اي با 2 شخصيت اصلي باصداي بهمن مفيد و هنگامه مفيد و مهماناني در هربرنامه ساخته شده است.

محمدرضا شمس نيز گفت: براي اين مجموعه از فولکلور شهرهاي مختلف و کشورهاي همسايه استفاده زيادي شده است و نوشتن 3 قسمت از آن به پايان رسيده است.

در اين مراسم از خدمات داوود کيانيان مدرس و کارگردان تئاتر کودک تقدير شد. وي در اين مراسم با تمجيد از فعاليت گروه سه نفره عموها، گروه گرايي و کليشه نشدن را دو ويژگي منحصر به فرد آنان دانست .
نظرات بینندگان