arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۰۷۱
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۲ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۰

روزانه يک ميليون نفر به «گوگل پلاس» مي پيوندند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهسا رحمانيان: روزانه يک ميليون نفر به «گوگل پلاس» مي پيوندند.

به گزارش انتخاب؛ يارگيري 25 ميليوني شبکه اجتماعي جديدي که غول جستجوگرهاي اينترنتي با عنوان «+ Google » راه اندازي کرده در کمتر از يک ماه اتفاق افتاد.

چنين شمار فزاينده مخاطبي در اين مدت کوتاه موجب شد تا «گوگل پلاس»، رکورد سريع ترين نرخ رشد کاربر را در طول تاريخ پايگاه هاي اينترنتي به نام خود ثبت کند.

از هنگام راه اندازي سرويس «+ Google » در اواخر ژوئن گذشته تاکنون، ميانگين روزانه اقبال کاربران اينترنت به آن يک ميليون نفر بوده است.

بر پايه آمار منتشره از سوي مؤسسه « comScore » برخلاف شبکه اجتماعي گوگل، در حالي که حدود سه سال طول کشيد تا «فيس بوک» 25 ميليون نفر را جذب کند، «توئيتر» تنها در بيشتر از 30 ماه به چنين تعداد کاربر دست يافت.

نگاهي به سهم کشورهاي گوناگون از کاربران «گوگل پلاس» نشان مي دهند بيشتر از 6 و 3/6 ميليون نفر به ترتيب از آمريکا و هند به اين شبکه اجتماعي پيوسته اند.

بريتانيا و کانادا، هر يک نزديک به 1 ميليون نفر، آلمان بيشتر از 920 هزار نفر، برزيل افزون بر 780 هزار نفر و فرانسه و تايوان، هر يک با حدود 500 هزار نفر، بيشترين سهم از کاربران «+ Google » را به خود اختصاص داده اند.

با آنکه جديدترين زورآزمايي گوگل در دنياي شبکه هاي اجتماعي با شروعي محکم و پرقدرت همراه بوده است اما نمي توان پيش بيني کرد که اين روند براي مدت طولاني ادامه مي يابد.
مثلاً شبکه اجتماعي « MySpace » در کمتر از دو سال به شمار 25 ميليون کاربر يکتا(منحصر به فرد) دست يافت که نشان از رشد شتابان تر آن نسبت به «فيس بوک» و «توئيتر» دارد اما در سال گذشته بسياري از کاربران خود را از دست داد.

توسعه دهندگان نرم افزارهاي موبايل بر اين باورند «+ Google »تمام مؤلفه هاي پيشرفت و موفقيت را در اختيار دارد. بر پايه يافته هاي يک افکارسنجي جديد، 68 درصد از پرسش شوندگان اعتقاد داشتند «گوگل پلاس» مي تواند به رکورد 750 ميليون نفري فيس بوک دست يابد.

شرکت کنندگان در اين نظرسنجي براي توجيه ديدگاه خود به گستردگي حوزه هاي فعاليتهاي گوگل استناد کرده و از خدماتي مانند موتور جستجو، نقشه و سرويس يوتيوب نام بردند که امکان موفقيت شبکه اجتماعي گوگل را دو چندان مي کند.
نظرات بینندگان