arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۰۴ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۰

واکنش کاخ سفید به کاهش درجه اعتباری آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کاخ سفید در واکنش به کاهش درجه اعتباری آمریکا از سوی موسسه اس اند پی تایید کرد؛ فرایند افزایش سقف بدهی های آمریکا در کنگره بسیار طولانی و دارای اختلافات فراوان بوده است و خواستار همکاری دو حزب در کنگره برای حل مشکلات اقتصادی آمریکا شد.

به گزارش انتخاب به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، آتنا جونز خبرنگار سی ان ان در واشنگتن گزارش داد، جی کارنی سخنگوی کاخ سفید گفت : توافق درباره افزایش سقف بدهی ها در مسیری درست انجام شد، اما بسیار وقت گیر و دارای اختلافات فراوان بود.

جونز افزود : این دقیقا همان چیزی است که اس اند پی می گوید و اعلام کرده این روند باعث شده به کاهش مخارج در کنگره چندان خوشبین نباشد. خبرنگار سی ان ان ادامه داد : کاخ سفید معتقد است اس اند پی زمان زیادی برای بازنگری در تصمیمش صرف نکرد و سریع قضاوت کرده است.وزارت خزانه داری آمریکا به اس اند پی اعلام کرده در تصمیم گیری این موسسه دو تریلیون دلاری که اشتباه محاسبه شده است و مبلغ بسیار زیادی است، تاثیر داشته است. این مبلغ در نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی که از مبناهای تصمیم گیری این موسسه اعتبار سنجی بوده، بسیار تاثیر گذار است. کاخ سفید همچین بر اینکه هنوز میدیس و فچ درجه اعتبار اقتصادی آمریکا را حفظ کرده اند ،تاکید کرد.

خبرنگار سی ان ان افزود : کمیته مشترک دموکرات ها و جمهوری خواهان در ماه نوامبر درباره کاهش بیشتر مخارج و کاهش کسری بودجه آمریکا گفتگو و همکاری خواهند کرد. جونز ادامه داد : سران دو حزب با توجه به اعلام تصمیم اس اند پی هنوز هم بر روی سیاست های اقتصادی خود تاکید دارند.
نظرات بینندگان