arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۰۹۹
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۵ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۰

پیام سارکوزی به اوباما

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیکلا سارکوزی رییس جمهور فرانسه در پی کشته شدن چندین نظامی نیروی ویژه ارتش آمریکا بر اثر سقوط بالگرد آنها در استان وردک در جنوب غربی کابل پایتخت افغانستان ، در پیامی به بارک اوباما همتای آمریکایی خود اطمینان داد اراده فرانسه در افغانستان تضعیف نخواهد شد.

سارکوزی در این پیام نوشت: خبر کشته شدن چندین نظامی آمریکا در ششم اوت در استان وردک افغانستان بسیار غم انگیز بود.

همدردی خود و مردم فرانسه را در این خصوص به خانواده کشته شدگان و نزدیکان آنها ابلاغ می کنم.

رییس جمهور فرانسه افزود: این اقدام جدید نباید بر قاطعیت آمریکا برای ادامه مبارزه در کنار مردم افغانستان تاثیر گذارد ، تا مردم افغانستان بتوانند در دراز مدت از ثبات و آزادی که خواهان آن هستند بهره مند شوند.

بدانید که اراده فرانسه که از ده سال پیش به همراه آمریکا در این جنگ متعهد شده ، تضعیف نخواهد شد.

سی نظامی ویژه ارتش آمریکا تحت فرماندهی نیرهای پیمان آتلانتیک شمالی -ناتو- در افغانستان و هفت سرباز نیرو ویژه افغان و یک مترجم سحرگاه شنبه در پی سقوط بالگرد در استان وردک افغانستان کشته شدند. ناتو توضیحی در مورد علت سقوط این بالگرد ارائه نکرد ، اما ریاست جمهوری افغانستان پیشتر اعلام کرده بود ستیزه جویان طالبان این بالگرد را هدف قرار داده اند.

این مرگبارترین حادثه برای نیروهای خارجی در یک دهه جنگ در افغانستان به حساب می آید. حدود چهار هزار نظامی فرانسوی در چارچوب نیروهای کمک به امنیت افغانستان به فرماندهی ناتو در این کشور مستقر هستند.

از آخر سال دو هزار و یک تا کنون هفتاد نظامی فرانسوی در افغانستان کشته شده اند. رییس جمهور فرانسه دوازدهم ژوئیه در دیدار از افغانستان اعلام کرده بود در سال دو هزار و چهارده تمامی نظامیان فرانسوی افغانستان را ترک خواهند کرد.
نظرات بینندگان