arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۱۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۷ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶

رییسی:چشم داشتن به بیگانگان خطا است/ می‌توانیم سالانه یک میلیون شغل ایجاد کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنرانی سید ابراهیم رییسی در جمع مردم قزوین آغاز شد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در جمع مردم قزوین در ورزشگاه شهدای این شهر ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسین (ع)، اظهار کرد: در این جلسه باشکوه امید است که آنچه از احساسات پاک و نورانی شما است که خوب می دانم تعلق به شخص من ندارد و به یک سرباز و طلبه انقلاب باز می‌گردد و حتما ابزار لطف و محبت شما اینگونه است بر اساس آنچه شهدای ما در وصیت‌نامه های خود نوشتند و بر اساس آن ناله های طنین انداز جانبازان مان انتظار آن است که دولت ما برای خدمتگزاری به مردم تجلی کند.
 
وی افزود: ما افتخار و عزت هشت سال دفاع مقدس و در حوزه های علم و فناوری و هوا و فضا و نانوتکنولوژی را داریم که امروز افتخاری شده است برای ملت اما با همه این افتخارات با وضعیتی مواجه هستیم که به هیچ عنوان این وضعیت اقتصادی و آسیب های اجتماعی برای هیچ کس از مردم پذیرفتی نیست.
 
رییسی گفت: قزوین قطب صنعتی کشور است و کارگاه ها و مراکز تولیدی زیادی در آن مستقر است که امروز تعطیل شده و نه تنها برای تحصیل کردگان جویای کار شغلی نیست بلکه پدران نیز شرمنده خانواده خود هستند چرا که آنان هم شغل خود را از دست داده اند.
 
وی با طرح این سوال که آیا باید به این شرایط قانع بود یا اینکه این شرایط به تدبیر نادرست و ضعف مدیریت بازمی گردد؟ ادامه داد: آمار بیکاری را دوازده درصد اعلام می کنند اما در میان جوانان این آمار به بیست و نه درصد می رسد.
 
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: سه نگاه از سوی دولت وجود دارد که یکی به مردم، یکی به خارج از مرزها و دیگری به سرمایه های کشور باز میگردد که در نگاه به مردم اگر به آنان اعتماد شود می توانند با دستان خودشان مشکلات این کشور را حل کنند. بیگانگان گره از کار کدام ملت گشوده اند که ما دومینش ما باشیم، چشم داشتن به بیگانگان خطا است.
 
وی تصریح کرد: برخی ایجاد تردید کردند که مگر می شود یک میلیون شغل ایجاد کرد اما ما می گوییم با استفاده از ظرفیت همین کشور و سرمایه هایش می توانیم سالانه یک میلیون شغل ایجاد کنیم. می گویند چگونه اشتغال میلیونی ایجاد کنیم؟ آقایان چرا از ظرفیت عظیم کشور استفاده نمی کنید؟  مشکل ریزگردها یازده استان کشورمان را رنج می دهد. این مشکل را نمی شد پیش بینی کرد؟ نمی‌شد پیشگیری کرد؟
 
رییسی گفت: ما در کشور یازده میلیون جوان در آستانه ازدواج داریم که مشکل اشتغال و مسکن دارند که می توان مشکل شان را حل کرد.
 
وی ادامه داد: در حوزه مسائل اقتصادی این موارد کاملا قابل حل است، این‌ها حرفهای من نیست حرف‌های کارشناسان و مراکز آماری و پژوهشی است که می‌گویند امروز نگاه کارشناسی در کشور حاکم نیست. آقایان چرا چهار سال منتظر کمک رسانی بیگانگان ماندید؟
 
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: فرهنگیان عزیز ما امروز نیازمند وام هستند اما در چنین شرایطی عده‌ای چپاول گر آمدند و سرمایه صندوق فرهنگیان را به یغما بردند و امروز آن فرهنگی عزیز ما انگشت حیرت بر دهان گذاشته و شاهد چنین فسادی است.
 
وی افزود: باید چنین ضعف هایی که در مدیریت کشور وجود دارد را از میان برد و روز از میان بردنش هم روز انتخابات است.
 
رییسی با بیان اینکه رقیب امروز دولت من طلبه نیستم بلکه عملکرد چهارساله دولت است، اظهار کرد: ما باید به جوانان مان اعتماد کنیم، اگر ما زمینه کسب و کار در کشور فراهم باشد حتما جوانانی که امروز در دانشگاه‌های همین کشور تحصیل کردند اما اکنون در شرکت‌های بزرگ خارجی مدیریت می‌کنند را می‌توان مشتاق کرد که به کشور باز گردند.
 
وی گفت: ما گفتیم که می خواهیم دولتی داشته باشیم که خودش اهل کار باشد و برای مردم کار کند، نه اینکه خودش هم شرکت داشته باشد و بخواهد به دنبال تجارت خودش هم باشد، نه! اینگونه نمی شود برای مردم کار کرد.
 
رییسی اظهار کرد: امروز باید دختران، پسران و زنان و مردان این کشور کرامت داشته باشند و گذرنامه ایرانی نیز باید وقتی در خارج از مرزهای این کشور به کار گرفته می شود، کرامت داشته باشد.
 
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز باید به توانایی‌های ملت و کشور توجه کرد تا گرفتاری‌ها حل شود، گفت: من هر آنچه که از مشکلات امروز کشور می گویم مستند به سخنان خود وزرای محترم این دولت است
 
وی افزود: رئیس دولت باید پیش از قوه قضاییه و رسانه ها مدعی مبارزه با فساد باشد چرا که نظام سالم اداری می تواند پاسخگوی مردم باشد.
 
رییسی گفت: دو نوع می‌شود به مردم توجه کرد. یکی اینکه سرمایه سرمایه داران را افزایش دهیم شاید که مستمندان هم در کنار آنان به نوایی برسند و راننده تاکسی و کامیون و نگهبان ساختمان شوند اما ما این نگاه را قبول نداریم.
 
وی تصریح کرد: نگاه ما نگاه عدالت اجتماعی است کسی با توسعه و پیشرفت مشکلی ندارد اما چه بسیار کشورهای توسعه‌ یافته‌ای که در کنار کاخ‌هایشان کوخ‌های فراوان وجود دارد.
 
 
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما معتقدیم برای توانمند سازی مستمندان و مستضعفان باید جلوی فرار مالیاتی را بگیریم و یارانه این قشر را هم تا سه برابر افزایش دهیم.
 
وی اظهار کرد: خدا می‌داند که آن کار و شغلی که برایم از همه دلنشین‌تر بود خدمت به ساحت مقدس امام رضا بود اما اشک چشم مادران و نگاه بسیار پر معنای یک فوق لیسانس مملکت که به من می‌گوید آقا! شما خودتان به من مدرک دادید چرا کاری در اختیار من قرار نمی دهید؟ من را وادار به حضور در انتخابات کرد.
 
رییسی گفت: من ستاد انتخاباتی ندارم و به علاقمندان هم گفتم که بروید و اگر مایلید خودتان ستاد انتخاباتی تشکیل دهید که تک تک مردم می توانند یک ستاد باشند. من حاضر نیستم در این مسیر وام دار هیچ حزب و گروه و جریانی باشم.
 
وی در پایان گفت: من اگر با کمک و رای شما مردم که در این کشور به هیچ وجه تشریفاتی محسوب نمی‌شود، توانستم دولت را به دست گیرم دولت کار و کرامت را راه اندازی خواهم کرد تا با همکاری شما مردم مشکلات کشور را حل کنیم.
نظرات بینندگان