arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۲ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶

ترامپ به کارگیری نیروی نظامی علیه کره‌شمالی را رد نکرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
واحد مرکزی خبر نوشت: ترامپ در گفتگو با شبکه خبری سی بی اس به کارگیری نیروی نظامی علیه کره شمالی را رد نکرد.

به گزارش انتخاب به نقل از واحد مرکزی خبر، پایگاه اینترنتی سی بی سی نیوز، رئیس جمهوری آمریکا به کارگیری نیروی نظامی علیه کره شمالی را رد نکرد و درها را برای اقدام نظامی علیه این کشور باز گذاشت.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی پس از پرتاب جدید آزمایشی موشک بالستیک از سوی کره شمالی و در مصاحبه‌ای که روز گذشته (شنبه) با شبکه خبری «سی.بی.اس» داشت به این نکته اشاره کرد که اقدام نظامی علیه کره شمالی دور از انتظار نیست.

به مناسبت سپری شدن یکصدمین روز ریاست جمهوری دونالد ترامپ، جان دیکرسون خبرنگاری سی.بی.اس با رئیس جمهور آمریکا مصاحبه کرد.

دیکرسون گفت: «آقای ترامپ، دولت شما به کره شمالی گفت که آزمایش موشکی انجام ندهد، اما آنها این کار را انجام دادند. آیا فشار شما به اندازه کافی نبوده است»؟
ترامپ در پاسخ اقدام اخیر کره شمالی را با عنوان کردن «پرتاب موشک کوچک» کم اهمیت جلوه داد.
بر اساس این گزارش، زمانی که در این مصاحبه از رئیس جمهوری آمریکا پرسیده شد که در صورت یک آزمایش هسته‌ای دیگر از سوی کره شمالی، آیا وی اقدام نظامی در پاسخ به آن مدنظر قرار می‌دهد که ترامپ در پاسخ گفت: «نمی‌دانم، منظورم این است، ببینیم چه می‌شود».

ترامپ به سی.بی.اس گفت: چنانچه آزمایش هسته‌ای دیگری اتفاق بیافتد، من خوشحال نخواهم شد، این را هم بگویم که رئیس جمهوری چین که فرد بسیار محترمی است، از این آزمایش هسته‌ای خشنود نخواهد شد.
خبرنگار سی.بی.اس بار دیگر و این بار پیش از آنکه وی در گردهمایی که به مناسبت یکصدمین روز ریاست جمهوری وی در پنسیلوانیا ترتیب داده شده بود برود، پرسید: «پیام وی به کره شمالی چیست»؟
ترامپ در پاسخ گفت: «به زودی خواهید فهمید. سیاست مثل بازی شطرنج است، ما نباید حرکاتمان را به حریف لو دهیم».
زمانی که وی تحت فشار خبرنگار قرار گرفت که آیا این به معنی اقدام نظامی است، ترامپ بار دیگر گفت: «شما به زودی خواهید فهمید».

در خصوص رابطه با چین و دیدار روسای جمهور آمریکا و چین، ترامپ همچنین افزود: «مسئله کره شمالی از تجارت مهمتر است و اولویت ما همکاری با چین در جهت فشار آوردن بر کره شمالی است، زیرا مسئله در خصوص سلاح‌های کشتار جمعی و جان میلیون‌ها انسان است».
خبرنگاری سی.بی.اس درباره رهبر کره شمالی از رئیس جمهور آمریکا پرسید و ترامپ در پاسخ گفت: «وی فرد باهوشی است، زیرا تنها 26 یا 27 سال داشت که پدرش درگذشت و به قدرت رسید. او توانست با هوشیاری در برابر رقیبان همچون عمویش و سایر ژنرال‌ها بایستد و قدرتش را تثبیت کند».

کره شمالی بامداد شنبه برابر با نهم اردیبهشت ماه به وقت محلی موشک میان برد بالستیک را از استان پیون گان جنوبی شلیک کرد، این درحالی بود که کره جنوبی از ناموفق بودن این پرتاب خبر داد.

پرتاب این موشک بالستیک چند ساعت بعد از درخواست رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا از سازمان ملل برای متوقف شدن برنامه‌های هسته‌ای کره شمالی و تحت فشار قرار دادن این کشور صورت گرفت.

تیلرسون به شورای امنیت سازمان ملل هشدار داد در صورت قصور در محدود ساختن برنامه هسته‌ای و موشکی کره شمالی، این امر می‌تواند پیامدهای فاجعه‌باری در پی داشته باشد.
نظرات بینندگان