arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۳ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶

شاخص کل بورس 41 واحد افزایش یافت / ادامه افزایش قیمت در گروه قند و شکر

در پایان معاملات امروز دوشنبه 11 اردیبهشت ماه 1396 ، شاخص کل بورس 41 واحد افزایش داشت و به رقم 79826 واحد رسید. در این راستا، نمادهای رانفور با 72 واحد ، وبملت با 49 واحد ، همراه با 43 واحد ، بیشترین تاثیر مثبت و مبین با 44 واحد ، شپنا با 42 واحد ، خساپا با 40 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند . ارزش معاملات در این بازار به رقم تقریبی 251 میلیارد تومان رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس اقتصادی «انتخاب»؛ مهدی نوروزی : در پایان معاملات امروز دوشنبه 11 اردیبهشت ماه 1396 ،شاخص کل بورس 41 واحد افزایش داشت و به رقم 79826 واحد رسید. در این راستا، نمادهای رانفور با 72 واحد ، وبملت با 49 واحد ، همراه با 43 واحد ، بیشترین تاثیر مثبت و مبین با 44 واحد ، شپنا با 42 واحد ، خساپا با 40 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند . ارزش معاملات در این بازار به رقم تقریبی 251 میلیارد تومان رسید.

در بازار فرابورس شاخص کل با 7 واحد افزایش به رقم 932 واحد رسید. ارزش معاملات در این بازار به رقمی بالغ بر 378 میلیارد تومان رسید.

بیشترین ارزش معاملات امروز به ترتیب متعلق به نمادهای معاملاتی شبندر ( پالایشگاه نفت بندرعباس ) با رقم تقریبی 13 میلیارد و 200 میلیون تومان ، خصدرا ( صنعتی دریایی ایران ) با رقم تقریبی 8 میلیارد و 500 میلیون تومان ، خساپا ( سایپا ) با رقم تقریبی 8 میلیارد و 300 میلیون تومان ، وتجارت ( بانک تجارت ) با رقم تقریبی 7 میلیارد و 600 میلیون تومان ، ذوب ( ذوب آهن اصفهان ) بارقم تقریبی 6 میلیارد و 600 میلیون تومان ، اپرداز ( آتیه داده پرداز ) با رقم تقریبی 5 میلیارد و 600 میلیون تومان است .

در بازار چه خبر بود ؟

در گروه خودرو وساخت قطعات ، نمادهای این گروه با کاهش قیمت همراه شدند در این راستا نماد معاملاتی خپارس ( پارس خودرو ) که سهام های حاصل از افزایش سرمایه آن از امروز قابلیت معامله پیدا کردند سبب تشکیل صف فروش بیش از 60 میلیون برگه سهمی در قیمت 1067 ریال شدند.

نمادهای معاملاتی خکاوه ( سایپا دیزل ) نیز با متاثر شدن از جو عمومی گروه با کاهش قیمت همراه شد و نهایتا در قیمت 1137 ريال صف فروش شد .

بیشترین حجم معاملات امروز خودرو سازان به ترتیب متعلق به نمادهای خساپا ( سایپا ) با بیش از 64 میلیون برگه سهم ، خکاوه با بیش از 31 میلیون برگه سهم و خزامیا ( زامیاد ) با بیش از 22 میلیون برگه سهم است .

در گروه بانک ها، که از روز گذشته نمادهای این گروه عموما با افزایش قیمت و تشکیل صف های خرید در بازار بورس معامله می شدند ، امروز نیز در راستای جو عمومی گروه بعضا با افزایش قیمت همراه شدند .

آنچه از معاملات امروز و روز گذشته نمادهای بانکی به نظر می رسد این است که این افزایش قیمت ها احتمالا در راستای بازگشایی نماد معاملاتی وبصادر ( بانک صادرات ) است .

در این بین ، نماد معاملاتی وتجارت ( بانک تجارت ) با حجم معاملات بیش از 114 میلیون برگه سهم ، در قیمت 674 ریال صف خرید شد و بیش ترین حجم معاملات این گروه را به خود اختصاص داد .

در مقابل نماد معاملاتی وکار ( بانک کارآفرین ) در راستای کاهش قیمت روزهای اخیر ، امروز نیز با کاهش قیمت همراه شد و در قیمت 2429 ريال صف فروش کم حجمی را تشکیل داد.

نکته قابل تامل در معاملات این روزهای وکار ( بانک کارآفرین ) عدم حمایت سهامداران عمده از سهام خود در بازار بورس است .

در گروه قند و شکر ، نمادهای این گروه مورد اقبال بازار قرار دارند و با تشکیل صف های خرید همراه شدند در این بین نماد معاملاتی قنیشا ( قند نیشابور ) با رشد بیش از 30 درصدی در قیمت 2776 ريال بازگشایی شد .

نکته جالب توجه در معاملات این گروه ، تشکیل صف های خرید در تمامی نمادهای معاملاتی این گروه است .

بیش ترین حجم معاملات این گروه به ترتیب متعلق به نمادهای قنیشا ( قند نیشابور ) با بیش از 5 میلیون برگه سهم ، قهکمت (قند هکمتان ) با حجم معاملات بیش از 2 میلیون و 900 هزار برگه سهم و قمرو ( قند مرو دشت ) با حجم معاملات بیش از 1 میلیون و 700 هزار برگه سهم است .

در پایان معاملات امروز ، نمادهای معاملاتی قنیشا ، سمگا ، تلیسه به تابلوی معاملات بازگشتند و در مقابل نمادهای معاملاتی غشاذر ، دیران و کرماشا جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه به منظور تصويب صورتهاي مالي ، ختور جهت برگزاري مجمع عمومي فوق العاده به منظور تصميم گيري در خصوص اصلاح اساسنامه ، دابور با توجه به تعديل پيش بيني درآمد هر سهم متوقف شدند.

نظرات بینندگان