arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۱ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶

زنگنه: مشاوران ناشی دور قالیباف را گرفته‌‏اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر نفت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت به نقد شعارهای انتخاباتی محمدباقر قالیباف پرداخت و آنها را غیرواقعی دانست.
 
به گزارش انتخاب به نقل از خبرآنلاين، بيژن زنگنه در واکنش به سخنان قاليباف که گفته بود"به ازاي هر ميليون تن افزايش محصولات پتروشيمي، 200 هزار شغل مستقيم و 400 هزار شغل غيرمستقيم مي توان ايجاد کرد"؛ گفت: به نظر مي‎رسد که مشاوران ناشي اطراف برخي هستند. اين رقم را آقايان از کجا در آورده اند؟ از ابتداي دولت تا کنون 9 ميليون تن محصول پتروشيمي اضافه کرده‌ايم که اگر ضربدر 600 هزار فرصت شغلي مورد ادعاي آقايان شود؛ مي‎شود 5 ميليون و 400 هزار اشتغال! در حالي که چنين چيزي ممکن نيست. با هر ميليون تن محصول پتروشيمي، فقط 1100 شغل مستقيم و در مجموع 20 هزار شغل مستقيم و غير مستقيم مي‎توان ايجاد کرد. رقم 600 هزار شغلي که آقايان مدعي هستند، فوق نجومي است و از نجومي هم گذشته است!
 
به گفته وي، اگر چنين رقمي را صرف استخدام مهندس کنند هم دو برابر ارزش توليدات محصولات پتروشيمي بايد حقوق بدهند! آن هم تازه حقوق حداقلي يک و نيم ميليوني!
 
وزير نفت با بيان اينکه صنايع پتروشيمي سرمايه بر هستند و جاي اشتغالزايي نيستند، ادامه داد: علاقمندم بدانم که آقايان چگونه ظرف چهارسال مي خواهند درآمد کشور را دو برابر کنند؟ اگر کسي اين را ثابت کند، من از او دفاع مي‎کنم و به او راي مي دهم!
نظرات بینندگان