arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۱۷۰۶
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۴ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶

عضو کمیسیون تبلیغات هم منتقد صداوسیما شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات از ناهماهنگی صداوسیما در پخش برنامه‌های تبلیغاتی انتقاد کرد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از خانه ملت، احسان قاضی‌زاده در مورد شکایت کاندیداها نسبت به زمان و محتوای مطالب مطروحه در برنامه مناظره انتخاباتی اول گفت: کمیسیون در خصوص این مناظره صرفاً تفاوت زمانی را مورد تصمیم گیری قرار داد؛ به این معنا که زمان کاندیدایی که بیشترین صحبت را داشته به عنوان ملاک در نظر گرفته می‌شود و به تناسب آن به بقیه کاندیداهایی که کمتر صحبت کردند، در مناظره دوم وقتی اختصاص داده خواهد شد.
 
نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی افزود: در خصوص محتوا هم باید موارد را به صورت دقیق بررسی کرد که آیا ادعاهای مطرح‌شده صحت دارد یا خیر؛ با این حال هم اکنون کمیسیون در حال بررسی است ولی به جمع بندی نهایی نرسیده است.
 
وی گفت: از سوی سازمان های دولتی و نهادهای حقوقی نیز با ما مکاتبه شده و آنها هم نسبت به اظهارات کاندیداها شکایت دارند و جوابیه می فرستند.
 
این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که اگر نهاد و دستگاهی جوابیه داشته باشد سازوکار طرح آن چگونه است، توضیح داد: از چندین نهاد جوابیه دریافت شده است ولی کمیسیون صرفا این موارد را تذکراً به نامزدها اعلام و مفاد قانونی را یادآوری می کند.
 
قاضی زاده افزود: با این حال کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در صدد است به گونه ای فضا را پیش ببرد که به یک جمع بندی دقیق در این خصوص برسیم و بررسی کنیم که ادعای چه کسی صحت داشته یا نداشته است.
 
پاسخگویی به محتوای برنامه‌های ضبطی کاندیداها دور باطل ایجاد می‌کند
 
وی همچنین در خصوص برنامه های ضبطی کاندیداها با اشاره به اینکه اگر کاندیداها شکایتی نسبت به محتوای مطالب مطروحه در این باره داشته باشند قانوناً مجاز به طرح موضوع هستند، گفت: البته کمیسیون به این موارد ورود نکرده و اساساً مورد شکایت نیز پیش نیامده است. اعتراضی به برنامه های ضبطی نشده است. ضمن آنکه ترجیح دادیم با مدیریت فضا نگذاریم این اتفاق بیفتد.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: اگر هر کاندیدایی در برنامه ای مطالبی را مطرح کند و کاندیدای دیگر خواستار پاسخگویی باشد تا روز آخر باید جواب کاندیداها را نسبت به ادعاهای یکدیگر ضبط و پخش کنیم لذا ترجیح می دهیم کاندیداها اگر خواستار پاسخگویی بودند، در برنامه های ضبطی خودشان به آن ادعا پاسخ دهند.
 
قاضی زاده هاشمی همچنین در مورد بی‌برنامگی در زمان پخش برنامه های انتخاباتی کاندیداها گفت: یکی دو مورد ناهماهنگی که پیش آمده مربوط به صدا و سیماست زیرا کمیسیون کنداکتور پخش را به صدا و سیما اعلام کرده و این موارد مشکل ناهماهنگی صدا و سیما با ستاد کاندیداها است؛ کمیسیون به صدا و سیما اعلام کرده که اگر این ناهماهنگی ها زیاد شود ورود جدی تری خواهیم داشت.
 
موارد اصلاحی برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداها به یک دقیقه هم نرسید
 
سخنگوی کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری همچنین در مورد موارد اصلاحی برنامه های تبلیغاتی کاندیداها گفت: موارد اصلاحی به یک دقیقه هم نرسید و برخی در حد یک کلمه بیشتر نبود؛ ضمن آنکه همه نامزدها به غیر از یک نفر موارد اصلاحی داشتند و همه از قبل این روند را پذیرفته بودند.
نظرات بینندگان