arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۰ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۰

خبرنگاري که سردار جنگ شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
غلامحسين افشردي در آخرين لحظات عمر طاغوت، مانند يک چريک به پادگان ها و کلانتري ها حمله مي کرد و آنان را به تسليم و خلع سلاح وا مي داشت.

انقلاب که پيروز شد، به جهاد سازندگي پيوست.چندي بعد قلم و دوربيني در دست گرفت تا به عنوان خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي، نگاه عميق و انديشه هاي ژرف خويش را بين تشنگان معرفت تکثير کند.

آغاز جنگ تحميلي او را به عنوان يکي از اولين خبرنگاران عرصه جهاد، به خطوط مقدم جبهه هاي نبرد کشاند.ارتباط تنگاتنگ غلامحسين با صحنه هاي نبرد، علاوه بر خبرنگاري رفته رفته از او فرمانده و نظريه پردازي قدر ساخت؛ واحد اطلاعات عمليات سپاه را راه اندازي کرد و نام مستعار حسن باقري را براي خود برگزيد.

حسن باقري در طول شانزده ماه عمر جهادي خود، طرح هاي بنيادين فراواني دارد.از جمله:طرح ورود نيروهاي مردمي به جنگ و سازماندهي آنان در يگان هاي نظامي، طرح شکست حصر آبادان، آزادسازي بستان، غرب دزفول و شوش.طرح آزادسازي خرمشهر و هدايت اين عمليات در مقام فرماندهي قرارگاه نصر، طرح عمليات رمضان، محرم و...

تشکيل بايگاني اسناد جنگ، ترجمه اسناد و شنود بي سيم دشمن، طراحي گردانهاي رزمي و سازماندهي آن از ديگر اقدامات ماندگار شهيد باقري در طول جنگ تحميلي است. نبوغ و استعداد شهيد باقري نه تنها در طراحي و پيش بيني نظامي که در انتخاب فرماندهان برجسته هشت سال دفاع مقدس شگفتي ساز شد به طوريکه توانايي بسياري از فرماندهان جنگ تحميلي همچون شهيد زين الدين، شهيد حسين خرازي و ... را کشف و براي فرماندهي به سپاه معرفي کرد.

اين ژنرال جوان از فرماندهي لشکر تا جانشيني نيروي زميني سپاه را تجربه کرد و سرانجام در تاريخ نهم بهمن 61 و در 27 سالگي، هنگام شناسايي منطقه عملياتي والفجر مقدماتي ترکش خورد و به تن نحيف، خسته و پر تلاش خود آرامش ابدي داد.
نظرات بینندگان