arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۱۹۰۱
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۳ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶

حافظی: حسابرسی شهرداری اغلب مردود و مشروط بوده است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره طبقه‌ بندی جامعه به 4 درصد و 96 درصد توسط یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری، گفت: تعاملات عمده شهرداری در این سال‌ها با همان چهار درصد صورت گرفته است. الان چه اتفاقی افتاده که امروز این چهار درصد بد شده و 96 درصد خوب شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره طبقه‌ بندی جامعه به 4 درصد و 96 درصد توسط یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری، گفت: تعاملات عمده شهرداری در این سال‌ها با همان چهار درصد صورت گرفته است. الان چه اتفاقی افتاده که امروز این چهار درصد بد شده و 96 درصد خوب شده‌اند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایران،  رحمت‌الله حافظی در نشست هم اندیشی انجمن وفاق و توسعه دانشجویان دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه باید اصلاح‌ طلبان در فهرست پیشنهادی دقت داشته باشند گفت: به دسته ‌بندی‌های سیاسی کاری ندارم و بحث سیاسی هم ندارم اما از منظر اجتماعی و افکار عمومی قابل پذیرش نیست فرد اصلاح‌ طلبی که در صحن شورا پیشنهاد می‌کند به آقای قالیباف نشان دولتی بدهید، دوباره در فهرست اصلاح‌طلبان قرار گیرد، اگر این اتفاق رخ بدهد، مردم حق دارند به لیست‌ها از بالا تا پایین شک کنند اگر جناح‌های سیاسی پایش داشته باشند اعتماد مردم به آنها جلب خواهد شد.

این عضو شورای شهر تهران درباره کاشت درخت در اطراف تهران که در مناظره اول از سوی قالیباف تأکید شد، گفت: کاشت این تعداد درخت که آقای شهردار به آن اشاره کرده است، درست بوده اما مشکل اینجاست که درخت 50 ساله شهر را قلع و قمع می‌کنید و چند هکتار نهال یکساله می‌کارید، آیا ارزش زیست محیطی این درختان برابر است. از محل قلع و قمع باغ‌ها درآمد کسب می‌کنند و بدنبال آن درخت یکساله می‌کارند.حافظی درباره تولید برق از زباله هم گفت: پیک مصرف برق تهران 4160 مگاوات است آقایان، با یکی از اعضای ستاد دوره قبل ریاست جمهوری خودشان قرارداد بسته‌اند که کارخانه زباله سوز بسازند، زمین به او دادند و تأمین مالی هم کردند، این زباله سوز چینی فقط 3 مگاوات برق از سوزاندن 200 تن زباله تولید می‌کند در حالی که در تهران، روزانه حدود 8000 تن زباله تولید می‌شود. افت ولتاژ شبکه برق در شهر تهران 570 مگاوات است که آقایان با ساختن 200 زباله سوز، تازه می‌توانند افت ولتاژ را جبران کنند! حرکت ها و شعارها، پوپولیستی و عوام فریبانه است، به عمل کار برآید با سه مگاوات برق نمی‌توان بیشتر از این پرید.

حسابرســـــی‌های شـــــهرداری،مردود و مشروط    بوده است
این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه گزارش حسابرسی شهرداری تهران و شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه آن که طی این سال‌ها به شورای شهر ارائه شده است عمدتاً مشروط و مردود و قابل اظهار نظر نبوده که برای وزارت کشور نیز ارسال شده است، گفت: چرا در طول این سال ها وزارت کشور جمع‌بندی گزارش های حسابرسی شهرداری تهران و سایر کلانشهرهای کشور را تهیه و برای مقامات و سران سه قوه ارسال نکرده است؟ چرا در وزارت کشورشورای عالی حسابرسی ایجاد نکرده اید؟ باید عملکرد هر دوره شهرداری مرور می‌شد و انحرافات رصد و مداخله می‌شد؛ چرا تاکنون این امر محقق نشده است؟ چرا دیوان محاسبات شهری نداریم؟

وی ادامه داد: هیچ فردی در مدیریت شهری در برابر تصمیم و عملش پاسخگو نیست. آقایان از بالا زنگ می‌زنند که به این موضوع رأی بدهید یا رأی ندهید، تصمیم‌گیری در مورد سقف بودجه سال ۹۴ شهرداری تهران که پیشنهاد های مختلفی داشت، پیشنهاد ما این بود که سقف بودجه پایین باشد که فشار به مردم نیاید، در مورد یکی از پیشنهاد ها رأی‌گیری کردند که تعداد آرا نصف بعلاوه یک شد اما رئیس شورا اعلام نتیجه نکرد،30 ثانیه گذشت و گفتند دوباره رأی‌گیری می‌کنیم که رأی‌گیری مجدد انجام شد و این بار رأی نیاورد! مرور فیلم این جلسه حقیقت تلخی را آشکار خواهد کرد، درنهایت پیشنهاد بعدی رأی آورد که در آن ۷۰۰ میلیارد تومان عدد بودجه افزایش پیدا کرد یعنی با رفتار غیرقانونی یک عضو شورا ۷۰۰ میلیارد تومان بیشتر از جیب مردم برداشته شد.

حافظی گفت: اگر مدیریت کنونی شهرداری تهران ادامه یابد در آینده شاهد فروختن بوستان‌های شهر خواهیم بود، آقای شهردار و معاون شان ادعای شفافیت و مبارزه با فساد اداری دارند و می‌گویند شهرداری از دستگاه‌های نظارتی بابت شفافیت مالی و مبارزه با فساد اداری تقدیر نامه گرفته است و این مطلب را سه چهار بار در صحن اعلام کردند، بنده تحقیق کردم دیدم این موضوع صحت ندارد. تذکر دادم که مستندات این تقدیرنامه را اعلام کنید، چهار ماه گذشته است اگر شما مستندات دیدید من هم دیدم. ما دوست نداریم در مورد کسی که کاندیدای ریاست جمهوری است شائبه دروغگویی ایجاد شود، اما تا این لحظه هیچ مستندی ارائه نکرده‌اند.
نظرات بینندگان