arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۰ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۰

دریافت ۱۵ میلیون تومان هزینه خودیاری از کشاورزان!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نماینده مردم فیروزآباد، قیر، کارزین و فراشبند در مجلس، با غیرقانونی خواندن دریافت هزینه‌های ۱۵ میلیون تومانی از کشاورزان استان فارس برای برقی کردن چاه‌های کشاورزی، گفت: کشاورزان قادر به پرداخت چنین هزینه‌هایی نیستند.

به گزارش انتخاب به نقل از خانه ملت؛ "سید یونس موسوی سرچشمه"  در تشریح تذکر کتبی‌اش به وزیر  نیرو، گفت: تا قبل از تیرماه امسال دولت برای برقی کردن چاه‌های کشاورزی نیمی از مبلغ را خودش پرداخت می‌کرد و نیمی دیگر را از کشاورزان اخذ می کرد ولی این روال برای کشاورزان استان فارس بعد از تیرماه تداوم نداشت.

نماینده مردم فیروزآباد، قیر، کارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی، افزود: علاوه بر کل هزینه برقی کردن چاه‌های کشاورزی مبلغ پنج تا ۹ میلیون تومان برای ترمیم شبکه‌های برق‌رسانی از کشاورزان دریافت شده است که جمعاً کشاورزان باید مبلغ ۱۵ میلیون تومان پرداخت کنند.

وی با غیر قانونی خواندن دریافت هزینه‌های ۱۵ میلیون تومانی از کشاورزان استان فارس، ادامه داد: هزینه‌های ترمیم شبکه‌های برق‌رسانی با این توضیح از مردم گرفته شده است که ممکن است روزی سیستم شبکه‌های برق‌رسانی دچار مختل شود و این پول برای به‌سازی شبکه‌های برق‌رسانی اخذ شده است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، هزینه سنگین ۱۵ میلیون تومانی برای کشاورزان را بسیار بالا برشمرد و تأکید کرد: کشاورزان با پرداخت چنین هزینه‌هایی متضرر می‌شوند.

"سید یونس موسوی سرچشمه" در نشست علنی روز چهارشنبه -۱۲ مرداد- به وزیر نیرو درباره اخذ غیرقانونی هزینه برای برقی نمودن چاه‌های کشاورزی و همچنین تریم شبکه‌های برق‌رسانی تذکر کتبی داد که از سوی هیئت رئیسه مجلس قرائت شد.
نظرات بینندگان