arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۲۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۳ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۰

وقوع حادثه ای در عسلویه و تخلیه کارکنان

به دلیل پار‌گی یكی از مخازن آمونیاك مجتمع پتروشیمی پردیس تخلیه كاركنان برخی از واحدهای پتروشیمی منطقه عسلویه آغاز شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به دلیل پار‌گی یكی از مخازن آمونیاك مجتمع پتروشیمی پردیس تخلیه كاركنان برخی از واحدهای پتروشیمی منطقه عسلویه آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ساعت 5:30 دقیقه بامداد امروز 17 مرداد ماه به علت پاره گی یكی از مخازن ذخیره سازی آمونیاك فاز اول مجتمع پتروشیمی پردیس حالت آماده باش كامل در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه) اعلام شده است.

بر این اساس، به منظور جلوگیری از هر گونه حوادث احتمالی تخلیه كاركنان مجتمع پتروشیمی زاگرس، پردیس یك و دو در این منطقه صنعتی آغاز شده، ضن اینكه و با حضور تیم های امداد، آتش نشانی، فنی و پشتیبانی تخلیه مخازن آمونیاك شروع شده است.
 
پیگیری خبرنگار مهر نشان می دهد كه افزایش فشار مخازن آمونیاك به دلیل بالا بودن دمای آمونیاك تزریق شده به مخازن منجر به پاره گی حدود 3 سانتی متری مخازن این مجتمع پتروشیمی شده است.
 
قدرت الله نصیری در گفتگو با مهر با بیان اینكه تاكنون این حادثه هیچ گونه تلفات جانی به همراه نداشته است، گفت: در حال حاضر با حضور تیمهای فنی، عملیاتی و امدادی تخلیه مخازن آمونیاك برای هدایت به خط تولید اوره آغاز شده است.
 
مدیر كل بهداشت، ایمنی و محیط زیست شركت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینكه هم اكنون با اعلام حالت آماده باش تمامی شرایط تحت كنترل قرار دارد، تاكید كرد: با تشكیل كمیته بحران در سطح منطقه و با تخلیه مخازن آمونیاك این حادثه به طور كنترل شده مدیریت خواهد شد.
 
این مقام مسئول با تاكید بر اینكه به منظور پیشگیری از هر گونه حادثه جانی تخلیه نیروی انسانی برخی از مجتمع های پتروشیمی همجوار آغاز شده است، بیان كرد: پیش بینی می شود تا چند ساعت آینده این مشكل به طور كامل مرتفع شود.
 
13 مرداد ماه سال گذشته هم به دلیل آتش سوزی و انفجار در مجتمع پتروشیمی پردیس حداقل 6 نفر از كاركنان شاغل در این واحد كشته و یا دچار سوختگی شدید شدند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهندس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
0
1
مگه هنوز عسلویه کارکنان داره!!!!؟
نظرات بینندگان