arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۲۵۰۹
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۴ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶

روسیه: ‌آمریکا حمله اتمی کند، "دست مرگ" گریبانش را می‌گیرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست روسیه با ترسیم خط قرمزهایی برای آمریکا تهدید کرد، اگر واشنگتن حمله‌ای اتمی علیه روسیه انجام دهد، پاسخ کوبنده‌ای خواهیم داد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا،‌ پیتر رومانف، عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست روسیه در مصاحبه با شبکه ماهواره‌ای "کراسنایا لینیا"‌ اظهار داشت: در نشستی غیرعلنی که در دوره اتحاد جماهیر شوروی حضور داشتم، درباره طرح سیستم "دست مرگ" بحث و گفتگو شد و بیان شد که اگر حمله‌ای پیشگیرانه علیه ما انجام شود و بخشی از پایگاه‌های ما نابود شوند، سیستم "دست مرگ" موشک‌هایی را شلیک خواهد کرد که آمریکا را هدف قرار دهد و ما امروز این سیستم را در اختیار داریم.

رومانف گفت: آمریکا اطلاعات کاملی از قدرت نظامی ویژه سامانه "دست مرگ" روسیه دارد.

وی افزود: آمریکایی‌ها مردمی واقعگرا هستند، آنها از ما می‌ترسند، اگر این مساله صحت نداشت،‌ آنها مدت‌ها قبل جنگی را علیه ما آغاز کرده بودند.

سیستم "دست مرگ" یکی از محرمانه‌ترین مسائل نظامی است و تمامی اطلاعات درباره ساختار آن، اهداف و نحوه کار آن بسیار اندک و کاملا محرمانه است.

"دست مرگ"‌ یک سیستم خودکار است که دستورات لازم را به نیروهای هسته‌ای روسیه برای انجام یک حمله اتمی ویرانگر (حتی در صورت تخریب کامل مراکز فرماندهی، خطوط ارتباطی و نیروهای استراتژیک موشکی) می‌دهد.

این سیستم شلیک موشک‌های بالستیک از تمامی سکوهای پرتاب زمینی، هوایی و دریایی را درصورتی که دشمن موفق به نابودی تمامی مراکز فرماندهی که دستور حمله را صادر می‌کنند، شود، تضمین می‌کند.

"دست مرگ"‌ یک سیستم کاملا مستقل و غیر مرتبط با دیگر تجهیزات ارتباطی و دستورات مراکز فرماندهی است که حتی "چمدان اتمی" نیز نقشی در فعال شدن آن ندارد.‌

نظرات بینندگان