arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۳ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۰

گشتي در زندگي آنتوني هاپكينز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شرق نوشت: 1- آنتوني هاپكينز بازيگر معروف هاليوود در برنامه اپرا بهترين عملكرد خود در دنياي بازيگري را بازي در مجموعه سكوت بره ها مي داند كه در آن نقش يك قاتل رواني و خطرناك را بازي كرده. او براي بازي در فيلم سكوت بره ها برنده جايزه اسكار شد. هاپكينز تا به امروز سه بار هم نامزد دريافت اين جايزه بزرگ شده است.

    2- گويا قيافه هاپكينز خيلي به درد بازي در نقش افراد سياسي مي خورد چرا كه او تا امروز دو بار در نقش رييس جمهور آمريكا، يك بار در نقش نخست وزير انگليس و يك بار هم به جاي ريچارد اول پادشاه انگلستان بازي كرده است. البته هاپكينز به دليل آمريكايي نبودنش براي بازي در نقش ريچارد نيكسون رييس جمهور آمريكا مردد بود.

    3- دستمزدهاي اين ستاره سينما هم قابل توجه است. در سال 2000 او براي بازي در دومين قسمت فيلم ماموريت غيرممكن دستمزد پنج ميليون دلاري دريافت كرد. حضور در فيلم هانيبال 15 ميليون دلار و اژدهاي سرخ دوميليون دلار براي هاپكينز به ارمغان آورده.

    4- او كه فارغ التحصيل مدرسه بازيگري و موسيقي كارديف است در موسيقي هم حرف هاي زيادي براي گفتن دارد و بسيار زيبا پيانو مي نوازد.

    5- آنتوني هاپكينز علاقه زيادي دارد كه او را توني صدا بزنند.

    6- افراد زيادي آنتوني هاپكينز را با ريچارد برتون بازيگر قديمي ولز مقايسه مي كنند.

    7- هاپكينز از سال 1998 به اين طرف شش بار براي گرفتن جايزه گلدن گلوب نامزد شده اما هيچ بار برنده نشده است.

    8- او در مدرسه بازيگري راسكينز در سانتا مونيكاي كاليفرنيا تدريس بازيگري مي كند.

    9- هاپكينز در 12 آوريل سال 2000 شهروند آمريكا شد اما به او اجازه دادند تا لقب افتخاري «سر» را كه از انگليس گرفته، حفظ كند.

    10- يكي از بهترين لذت هاي هاپكينز طي رفت و آمدهاي متوالي اش به آمريكا در طول سال هاي اخير دور زدن اين كشور با ماشين است كه به او اجازه كشف جاهاي مختلف اين سرزمين بزرگ را مي دهد.

    11- او بازيگر بسيار متواضعي است چرا كه شهرتش هيچ وقت به او اجازه نداده كه خودش را از ديگران بالاتر بداند: «خوشحالم كه تا امروز اين موقعيت را داشته ام كه با بازيگران و كارگردانان بزرگي همكاري كنم و از تمام آنها متشكرم».

    12- او در سال 1975 اعتيادش به الكل را كنار گذاشت و سال ها بعد هم تصميم گرفت كه ديگر طرف سيگار نرود.

    13- دانشگاه ولز در سال 1988 به هاپكينز دكتراي افتخاري ادبيات داد.

    14- هاپكينز در مورد ترور كندي رييس جمهور آمريكا مي گويد: « در لندن مشغول بازي بودم كه اين خبر را شنيدم و به خودم گفتم كه دنيا ديوانه شده.»

    15- هاپكينز زماني كه وارد دنياي بازيگري شد روياي بزرگي داشت و آن ورود به هاليوود بود چرا كه به عقيده او هاليوود مترادف با كارخانه روياهاست.

    16- هاپكينز علاقه اي به سرعت ندارد و به گفته خودش طوري رانندگي مي كند كه انگار به گردش رفته. به عقيده او سريع بودن در هر چيزي مثل زندگي نتايج خوبي به همراه نخواهد داشت.

    17- او هيچ علاقه اي به شكسپير و ادبيات انگليس نداشته و فقط دوست داشته معروف شود و بقيه چيزها برايش ذره اي اهميت نداشته است.

    18- او از عهده بازي در نقش آدم هاي خبيث به خوبي برآمده چرا كه عقيده دارد اين جور آدم ها را مي شناسد و آنها را درك مي كند.

    19- هاپكينز كه عاشق زندگي است نگرش جالبي در مورد كارش دارد: « من 115 درصد خودم را وقف پروژه ام مي كنم. ديالوگ هايي كه مربوط به من است را حفظ مي كنم و سعي مي كنم به بهترين شكل ممكن آنها را بيان كنم. در كارم حرفه اي هستم و به حرف بقيه هيچ كاري ندارم چون آنهايي كه فقط مي خواهند انتقاد كنند مشكل دارند. من كارم را انجام مي دهم و دستمزدم را مي گيرم».

    20- هاپكينز در فيلم هانيبال بايد ماسك ويژه اي را روي صورتش تحمل مي كرد تا مبادا به ديگران آسيبي برسد. او در مورد اين ماسك مي گويد: « آن را به خانه ام برده ام و هر شب قبل از خواب آن را به صورتم مي زنم» به عقيده او دكتر هانيبال شخصيت جالبي داشته و ناهار خوردن با او بايد جالب باشد مخصوصا اينكه مي داني خودت جزيي از ناهار او نيستي.

    21- به عقيده او مردم ولز استعداد زيادي در بازيگري دارند، درست بر خلاف انگليسي ها كه دليل آن در بي احساس بودن انگليسي هاست.

    22- اما دليل بازيگر شدن هاپكينز از زبان خودش: « در مدرسه يك آدم نكبت بودم كه با هيچ كس نمي جوشيد و هيچ عقل و استعدادي براي يادگيري نداشت. يك دانش آموز به معناي واقعي مزخرف. نمي دانستم در مدرسه چه كار مي كنم و به همين دليل به سراغ بازيگري آمدم.»
نظرات بینندگان