arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۷ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶

وزارت خارجه پاکستان سفیر ایران را احضار کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت خارجه پاکستان سفیر ایران را احضار و مراتب نگرانی خود را نسبت به اظهارات یکی از فرماندهان نظامی کشورمان به وی ابلاغ کرد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، سرلشگر باقری روز دوشنبه اعلام کرد که در صورت لزوم و عدم واکنش دولت پاکستان، به پایگاه‌های شبه نظامیان داخل خاک پاکستان حمله خواهد کرد.
 
وزارت خارجه پاکستان با محکوم کردن اظهارات باقری تاکید کرد که این اظهارات برای روابط دو جانبه میان کشورهای همسایه زیان‌بار است و مقامات ایرانی باید از مطرح کردن چنین جملاتی که بر روابط مشترک تاثیر منفی خواهد گذاشت، پرهیز کنند.
 
به گزارش ایسنا، در درگیری که دو هفته پیش میان تروریست‌ها و  نیروهای مرزی میرجاوه اتفاق افتاد، ۱۰ نفر از مرزبانان جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند. در این درگیری، ۳ نیروی کادر و 7 سرباز به شهادت رسیدند.
 
تعدادی از تروریست‌ها از داخل خاک پاکستان مرزبانان ایرانی را با استفاده از سلاح‌های دورـ برد به شهادت رساندند.
 
پس از آن وزیر خارجه کشورمان در راس هیاتی سیاسی و امنیتی و نظامی در سفری یک روزه راهی اسلام‌آباد شد و در رابطه با این حادثه و همکاری در جهت جلوگیری از تکرار آن با مقامات سیاسی و امنیتی پاکستانی دیدار کردند.
 
با این حال به نظر می‌آید دولت پاکستان چندان تعهدی به مراقبت جدی و افزایش نیروهای خود در مرز ایران و پاکستان برای ممانعت از تحرکات تروریست‌ها از خود نشان نمی‌دهد.
نظرات بینندگان